در دیدار با اردوغان؛

پوتین: همکاری‌های روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه نتایج زیادی داشته است

رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ترک خود در سوچی بر همکاری نتیجه‌بخش با ایران و ترکیه در سوریه تاکید کرد.  

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در سوچی، با رجب طیب اردوغان همتای ترک خود درباره اوضاع سوریه دیدار و گفتگو و بر همکاری نتیجه‌بخش با ایران و ترکیه در سوریه تاکید کرد.  

پوتین در ابتدای این نشست در شهر سوچی در ساحل دریای سیاه گفت: روابط مسکو و آنکارا بار دیگر به صورت عملی برقرار شده است.

روابط دو کشور در پی اقدام ترکیه در ساقط کردن جنگنده روس در سال ۲۰۱۵ میلادی به تیرگی گرائید، ولی پوتین و اردوغان موفق به ترمیم آن شدند.  

پوتین افزود: روسیه و ترکیه در کنار ایران درباره مناطق کاهش تنش در سوریه که به کاهش درگیری کمک کرده است، به توافق رسیده‌اند.

 پوتین گفت: همکاری‌های روسیه، ترکیه و ایران درباره سوریه نتایج زیادی داشته است و می‌تواند به رسیدن به یک سازش سیاسی در سوریه کمک کند.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز به نقل از ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اعلام کرد: همکاری تجاری میان ترکیه و روسیه به وضع عادی خود بازگشته است.

او در کنفرانس خبری مشترک خود در سوچی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود گفت: مبادلات تجاری میان ترکیه و روسیه در شش ماه گذشته سی و شش درصد افزایش یافت. ما خواهان تقویت توافقات تجاری مشترک با ترکیه هستیم.

پوتین افزود: در گفتگو‌های دوجانبه تدابیر لازم را برای از بین بردن موانع تقویت روابط تجاری بحث و بررسی کردیم. همچنین همکاری‌های مشترک در زمینه انرژی به ویژه ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای در ترکیه بررسی شد.

رئیس جمهور روسیه افزود: ما در مسئله سوریه، پیروزی‌های خود را در زمینه مبارزه با تروریسم بحث و بررسی کردیم و درباره ضرورت کمک به سوری‌ها برای تقویت دولت خود در چارچوب یک سازش سیاسی توافق کردیم.

 

انتهای پیام/

 دیدار روسای جمهور روسیه و ترکیه در سوچی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار