ماهی ها قربانی کاهش دبی آب رودخانه هندیجان شدند

رییس اداره محیط زیست ماهشهر کاهش دبی آب رودخانه هندیجان را عامل مرگ تعداد زیادی ماهی در این رودخانه اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایرج سلیمانی، رییس اداره محیط زیست ماهشهر بیان داشت: کاهش کیفیت و اکسیژن آب رودخانه هندیجان در اثر کاهش شدید دبی آب دلیل اصلی تلف شدن تعداد زیادی از ماهی ها در این رودخانه است.

وی افزود: در روزهای اخیر، تعدادی زیادی از ماهی های رودخانه هندیجان در محدوده روستای چم مراد، چهل منی و کره پا این شهرستان از بین رفتند.

سلیمانی تصریح کرد: با انجام پایش و بازدید میدانی از رودخانه هندیجان توسط کارشناسان اداره کل محیط زیست خوزستان و اداره حفاظت محیط زیست ماهشهر، در حوزه استحفاضی این شهرستان از آب و ماهی های تلف شده نمونه برداری صورت گرفت و نتایج آزمایش نشان می دهد مرگ و میر ماهی ها در این رودخانه به دلیل کاهش اکسیژن آب، پایین آمدن کیفیت آب، افزایش جلبک ها، تغییر رنگ آب، بوی تعفن، سرعت و جریان بسیار کند آب و به دنبال آن افزایش رسوب گذاری دراثر کاهش دبی آب رودخانه رخ داده است.

رییس اداره محیط زیست ماهشهر اذعان داشت: ماهی های تلف شده از نوع محلی شانک، صبور، سرخه، زوری و برزک بودند.

این مقام مسئول با بیان اینکه برآورد دقیقی از تعداد ماهی های تلف شده در دست نیست اظهار کرد: اما در حاشیه این رودخانه حجم بالایی از ماهی های تلف شده مشاهده شده اند.

بنا به اعلام مسئولان محلی هم اکنون دبی آب رودخانه هندیجان از وسط این شهر عبور می کند صفر است و علاوه بر اینکه این کمبود آب تهدیدی برای کشاورزی منطقه است ، حیات باقی مانده ماهی ها و آبزیان این رودخانه را با تهدید جدی روبه رو کرده است.

انتهای پیام/گ

کاهش دبی آب عامل  اصلی مرگ ماهی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.