معاون درمان وزارت بهداشت خبر داد:

116 مصدوم از کرمانشاه به تهران منتقل شدند/ انتقال 120 مصدوم دیگر تا ساعات آینده

جان بابایی با اشاره به اینکه 116 مصدوم زلزله به تهران منتقل شده‌اند گفت: تا ساعاتی دیگر 120 مصدوم دیگر نیز به تهران اعزام می‌شوند.

116 مصدوم از کرمانشاه به تهران منتقل شدند/ انتقال 120 مصدوم دیگر تا ساعتی دیگربه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت،‌ عصر امروز در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی به مناسبت اعزام مصدومان زلزله کرمانشاه به تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از میان تعداد 7000 مصدوم زلزله دیشب، انتقال 116 مصدوم از طریق هواپیما به تهران با هماهنگی استان کرمانشاه انجام شد و 32 نفر از این مصدومان به بیمارستان امام خمینی منتقل شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: 116 مصدوم اعزامی به تهران در بیمارستان‌های استان البرز، سینا تهران، ‌فیروزگر و بیمارستان امام خمینی منتقل شده‌اند.

 جان‌بابایی با بیان اینکه خدمات سرپایی برای بیمارانی که از شرایط بهتری برخوردار بودند در همان مناطق زلزله زده انجام شده است اظهار کرد: شرایط جسمانی بیماران اعزام شده در بخش‌های مختلف خوب گزارش شده است و تنها 3 بیمار شرایط جدی‌تری دارند.

 وی با بیان اینکه بیمارستان‌های استان همدان و کردستان از ظرفیت پذیرش خوبی برخوردار هستند، ادامه داد: به دلیل ترافیک در جاده‌های مواصلاتی‌، حمل و نقل هوایی بهترین راه انتقال مصدومان به تهران است و بسیاری از مصدومان به وسیله بالگرد اورژانس منتقل شده‌اند.

جان‌بابای با بیان اینکه 20 بالگرد اورژانس در منطقه مستقر هستند و 200 بیمار به وسیله آنها به تهران اعزام شده‌اند، اظهار کرد: تا ساعت 11 شب تعداد 120 مصدوم دیگر به تهران منتقل می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: به دلیل آسیب سازه‌های بیمارستانی، در شهر‌ پل ذهاب و قصر شیرین بیمارستان‌های صحرایی برپا شده است و خدمات سرپایی به مصدومان ارائه می‌شود.

 جان‌بابایی عنوان کرد: یکی از مسئله‌های مهم که از فردا با آن روبه‌رو می‌شویم، بحث بیماری‌های واگیر مانند سرماخوردگی است که در همین راستا بیمارستان‌های صحرایی تا ثابت شدن شرایط در آن مناطق به کار خود ادامه می‌دهند.

 وی با بیان اینکه قسمت اعظم آوار برداری انجام و فضای مناطق باز شده است، تاکید کرد: تعداد 150 نفر از همکاران ما از گروه‌های مختلف به منطقه اعزام شده و 500 پرستار برای اعزام اعلام آمادگی کرده‌اند که بر اساس شرایط و بر حسب نیاز متخصصان اورژانس و جراح به نوبت به منطقه اعزام می‌شوند تا حدی از بار فشار بر روی همکاران مستقر در کرمانشاه برداشته شود.

 وی ادامه داد: بر اساس گزارش‌های دریافت شده تا به این لحظه تعداد 350 نفر از هموطنان فوت کرده و 7000 نفر در اثر وقوع زلزله مصدوم شده‌اند.

 جان‌بابایی ادامه داد: لوازم مصرفی مانند دارو، ‌سروم، آنتی بیوتیک وسایل عمل جراحی و مانیتورینگ با پرواز ظهر به منطقه اعزام شده است.

 جان‌بابایی با بیان اینکه خوشبختانه مراسم اربعین باعث شده بود تا بسیاری از کمبود‌های منطقه جبران شود و آمبولانس و همچنین اتوبوس آمبولانس‌ها به مقدار کافی در مناطق زلزله زده مستقر بودند، یادآور شد: آوار برداری روستاها به طور کامل انجام نشده و این کار در حال انجام است.

انتهای پیام/

اظهارات معاون درمان وزارت بهداشت در حاشیه عیادت از مصدومان زلزله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار