کودکان کار در کرمانشاه دوره های مهارت و حرفه آموزی می آموزند

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت: در نظر داریم برای کودکان کار در کرمانشاه دوره های مهارت و حرفه آموزی برگزار کنیم.

کودکان کار در کرمانشاه دوره های مهارت و حرفه آموزی می آموزندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علیرضا گودرزی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه گفت : مسئولین استان به منظور کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی پیگیریهای جدی را انجام می دهند.

وی بابیان اینکه در بحث آسیب های اجتماعی کودکان یکی از گروه هایی هستند که بیشترین آسیب‌پذیری متوجه  آنان است، ادامه داد: در این بین کودکانی که فرزند طلاق هستند، از آنجایی که حمایت های جسمی، روحی و روانی والدین را از دست می دهند، بیشتر در معرض آسیب قرار می گیرند.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا، طبق برنامه ریزی انجام شده  در تلاشیم طی سه سال آینده آمار طلاق را در استان کرمانشاه کاهش دهیم.

وی در بحث کودکان کار نیز عنوان کرد: امسال حدود 200 میلیون تومان اعتبار را برای ساماندهی کودکان کار در استان در نظر گرفته ایم.

گودرزی یادآورشد: همچنین در نظر داریم تا بهزیستی به عنوان متولی اصلی ساماندهی کودکان کار با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان زمینه آموزش های مهارتی و حرفه آموزی این کودکان را فراهم کنند تا این کودکان بتوانند با فراگیری مهارت‌ها، دارای شغلی مناسب شوند.

وی تاکید کرد: درتلاشیم تا مشکلات حوزه کودکان کار را با مدیریت درست کاهش دهیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمانشاه در ادامه به بازدید صبح امروز(شنبه) خود از بخش های مختلف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و گفت: در بحث استفاده از فناوری‌ها، پویانمایی و بازیهای رایانه ای در میان کودکان، موضوعات دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را باید مورد توجه قرار دهیم.

وی افزود: همچنین استانداری کرمانشاه از برگزاری مسابقات پویانمایی میان دانش آموزان و کودکان از محل اعتبارات آسیب های اجتماعی حمایت مالی انجام می دهد تا زمینه بروز خلاقیت کودکان برای پیشرفت جامعه فراهم شود.

گودرزی در پایان متذکرشد: در شهرستان ها نیز باید امکاناتی را فراهم کنیم تا کودکان این مناطق نیز از برنامه های مختلف بهره ببرند .

 

 

انتهای پیام/د

کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.