روایت‌های متفاوت فیلیپین و آمریکا از دیدار دوترته و ترامپ

در حالی که دولت فیلیپین می‌گوید رؤسای‌جمهور این کشور و آمریکا در دیدارشان درباره مسائل حقوق بشری بحث نکرده‌اند، کاخ سفید از مطرح شدن این موضوع در این دیدار خبر داده است.

روایت‌های متفاوت فیلیپین و آمریکا از دیدار دوترته و ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی رئیس جمهور فیلیپین گفت: در دیدار روز دوشنبه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، و رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، موضوعات حقوق بشر و کشتار‌های ادعایی در این کشور مورد بحث قرار نگرفت.

«هری روک» در نشستی خبری گفت: دوترته به تفصیل درباره سیاست خود در مبارزه با مواد مخدر به ترامپ توضیح داده بود و ترامپ نیز ظاهرا «از تلاش‌های وی قدردانی کرده است.»

او افزود: رابطه ترامپ و دوترته «گرم، دوستانه و صمیمانه» بود و دو طرف احساسات مشترکی درباره باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، دارند.

سخنگوی رئیس جمهور فیلیپین در ادامه نیز مسئله درد و رنج مسلمانان روهینگیا نیز میان رهبران آسه‌آن مورد بحث قرار گرفت و میانمار نیز به آن پاسخ داد.

این در حالیست که سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد ترامپ در دیدار با دوترته به صورت مختصر درباره مسائل حقوق بشر ناشی از مبارزه با مواد مخدر در فیلیپین صحبت کرد.

این منبع گفت: دو طرف همچنین در این نشست که در حاشیه نشست آسه‌آن در مانیل صورت گرفت درباره گروه تروریستی داعش، تجارت و مواد مخدر نیز تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

روایت‌های مختلف فیلیپین و آمریکا درباره دیدار رؤسای جمهور 2 کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار