هواشناسی سیستان و بلوچستان:

کاهش دید افقی در پی وقوع طوفان در منطقه سیستان

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان آغاز شده و در پی این شرایط شعاع دید افقی در زابل به ۶۰۰۰ متر و در زهک به ۱۵۰۰ متر رسیده است.

کاهش دید افقی در پی وقوع طوفان در منطقه سیستانعلی ملاشاهی  کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: وزش طوفان و گرد و خاک در منطقه سیستان واقع در شمال استان آغاز شده و در پی این شرایط شعاع دید افقی در زابل به ۶۰۰۰ متر و در زهک به ۱۵۰۰ متر رسیده است.

ملاشاهی  افرود: با توجه به کاهش کیفیت هوا در منطقه سیستان به افراد آسیب‌پذیر به ویژه بیماران، افراد سالمند و کودکان توصیه می‌شود از تردد در فضای باز خودداری کنند و در صورت ضرورت حتماً از ماسک استفاده کنند.

وی از شروع روند کاهش دما از شمال استان خبر داد و گفت: در حال حاضر دمای هوا در شهر‌های نصرت آباد و زاهدان ۵ درجه، شهر میرجاوه ۴ درجه و زابل و خاش ۳ درجه نسبت به روز گذشته سردتر شده است.

ملاشاهی خاطرنشان کرد: سامانه بارشی در حال خروج از منتهی الیه جنوب شرق استان بوده و پدیده غالب جوی تا چهارشنبه وزش باد‌های سرد شمالی در استان است؛ بر اساس نقشه‌های امروز تا اواخر هفته آینده بارش نداریم.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی مدل‌های هواشناسی برای بارش در ۱۶ روز آینده نشان می‌دهد برای استان ما احتمالاً برای پایان هفته آینده بارش داشته باشیم البته امکان تغییر در خروجی مدل برای هفته آینده وجود دارد.

انتهای پیام/ع

طوفان شن درزابل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.