هشدار کره شمالی به آمریکا: جنگ هسته‌ای هر زمان ممکن است آغاز شود

با ادامه یافتن اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا نزدیک شبه‌جزیره کره، کره شمالی درباره احتمال آغاز جنگ هسته‌ای هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اکسپرس، خبرگزاری رسمی کره شمالی در واکنش به رزمایش مشترک نیروهای آمریکا و کره جنوبی در شبه جزیره کره، هشدار داد که جنگ هسته ای هر زمانی ممکن است آغاز شود.

این خبرگزاری اعلام کرد: رزمایش دریایی نیروهای آمریکا و کره جنوبی نزدیک جزایر پاکریونگ و یونفیونگ با هدف حمله به کره شمالی یک اقدام تحریک‌آمیز نظامی است. وضع در شبه جزیره کره در بدترین مرحله قرار دارد به گونه ای که جنگ هسته ای هر زمان ممکن است آغاز شود و علت آن هم اقدامات تحریک‌آمیز آمریکاست. مشخص است که چنین جنگی چه اثرات فاجعه باری به دنبال خواهد داشت.

این خبرگزاری افزود: اقدامات تحریک آمیز نظامی نیروهای بی مصرف نزدیک شبه جزیره کره نوعی اقدام به خودکشی است و آنها مشغول کندن گورهای خود هستند.

رزمایش دریایی مشترک کره جنوبی و آمریکا که در آن 7 ناو جنگی از کره جنوبی 11 ناو آمریکایی به همراه سه ناو هواپیمابر آمریکا حضور دارند، از روز شنبه در اقیانوس آرام آغاز شد. این رزمایش مشترک به مدت 4 روز تا سه شنبه ادامه خواهد داشت. هدف از این رزمایش هشدار به کره شمالی و بازداشتن این کشور از اقداماتش بیان شده است. در این رزمایش سه ناو هواپیمابر «رونالد ریگان»، «تئودور روزولت» و «نیمیتز» حضور دارند که در یک دهه گذشته حضور این سه ناو هواپیمابر به طور همزمان بی سابقه بوده است.

برگزاری این رزمایش با سفر آسیایی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا همزمان شده است. محور اصلی سفر ترامپ به 5 کشور آسیایی هم چگونگی مقابله با آنچه تهدیدهای کره شمالی خوانده شده، است.

تنش‌ها میان آمریکا و کره شمالی به دنبال آزمایش های هسته ای و موشکی پیونگ یانگ و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ تشدید شده است. دونالد ترامپ بارها رهبر کره شمالی را «مرد موشکی» خطاب کرده و در تازه ترین توییت خود او را «چاق و کوتوله» خوانده است. رئیس جمهور آمریکا حدود دو ماه پیش کره شمالی را تهدید کرد که اگر آمریکا مجبور باشد از خود و متحدانش دفاع کند، چاره ای جز نابودی کامل کره شمالی ندارد.

دونالد ترامپ پیش از این هم در ادامه اظهارات تحریک‌آمیزش خطاب به کیم جونگ اون گفته بود:که سلاح هایی که تو مشغول ساخت آنها هستی کشورت را امن تر نخواهد کرد، بلکه رژیم تو را در خطر بسیار بزرگی قرار خواهد داد.


انتهای پیام/

هشدار کره شمالی به آمریکا درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار