جودی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اعزام تیم های ارزیابی واحد های خسارت دیده به مناطق زلزله زده / میزان خسارت های وارد شده تا هفته آینده اعلام می شود

مدیر کل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن گفت: حدود 50 نیروی ارزیاب متخصص از استان های معین به مناطق زلزله دیده اعزام شده اند و تا هفته آینده میزان خسارات دقیق آن مشخص می شود.

اعزام تیم های ارزیابی واحد های خسارت دیده به مناطق زلزله زده / میزان خسارت های وارد شده تا هفته آینده اعلام می شود.مجید جودی مدیر کل دفتر بازسازی و نوسازی بنیاد مسکن در گفگتو با خبرنگار  راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه اکیپ ماشین آلات سنگین از چند استان همدان، خوزستان، لرستان، آذربایجان غربی و کردستان به مناطق زلزله زده اعزام شده اند اظهار کرد: اولویت اصلی نیروهای امدادی بنیاد مسکن، بازگشایی معابر است.

وی در ادامه افزود: اقدام بعدی نیروهای امدادی، ارزیابی میزان خسارت های وارد شده به واحد های مسکونی است که توسط 50 نیروی متخصص ارزیاب از استان های معین انجام می شود.

جودی تصریح کرد: بلافاصله بعد از بازگشایی معابر، ارزیابی آغاز می شود و با توجه به گستردگی مناطق زلزله زده  این ارزیابی ها به طول می انجامد.

مدیر کل ارزیابی و بازسازی بنیاد مسکن تأکید کرد: تا هفته آینده می توان خسارات واحدهای مسکونی را اعلام کرد و با توجه به آن، تأمین اعتبارات انجام شود.

جودی توضیح داد: مطابق مدل بازسازی که در گذشته برای واحد های زلزله زده انجام شده، کمک های بلاعوض و تسهیلات نوسازی در نظر گرفته می شود و هیچکدام از خسارت دیدگان در این خصوص با مشکل مواجه نمی شود.

جودی افزود: واحد های روستایی که درگذشته اقدام به مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود کرده اند در این زلزله کمتر دچار خسارت شده اند.

 اعزام چندین دستگاه ماشین آلات سنگین به مناطق زلزله دیده

بر اساس این گزارش در ادامه حسن ظفری مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان درگفتگو با خبرنگار  راه و شهرسازی  باشگاه خبرنگاران گفت: استان همدان به عنوان ستاد معین در بنیاد مسکن به شمار می رود که بلافاصله بعد از وقوع زلزله، اقدام به تشکیل ستاد مدیریت بحران کردند.

وی در ادامه افزود: جلسه اضطراری در این خصوص تشکیل شد و بلافاصله اقدام به اعزام اکیپ های ارزیابی برای تعیین خسارت واحد های زلزله دیده انجام شد.

ظفری تصریح کرد: حدود 5 دستگاه ماشین آلات سنگین از استان های معین برای امدادرسانی به مناطق زلزله دیده اعزام شدند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان تأکید کرد: هم اکنون، میزان خسارات وارد شده به واحد های آسیب دیده مشخص نیست ولی بلافاصله بعد از بازگشایی معابر، میزان خسارات به مدیریت بحران اعلام می شود.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار