امیر تقی‌خانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

آماده باش نیروهای هوانیروز و بیمارستان‌های ارتش برای کمک به زلزله زدگان/ دستور ویژه فرمانده کل ارتش برای همکاری با ستاد مدیریت بحران

سخنگوی ارتش گفت: با دستور ویژه فرمانده کل ارتش تمامی یگان‌ها در صورت نیاز ستاد بحران آماده هستند تا افزون بر خدمات ارائه شده، امکانات دیگری را فراهم کنند.

آماده باش نیروهای هوانیروز و بیمارستان‌های ارتش برای کمک به زلزله زدگان/ دستور ویژه فرمانده کل ارتش برای همکاری با ستاد مدیریت بحرانامیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کمک‌های ارتش به مناطق زلزله‌زده اظهار کرد: به محض وقوع زلزله یگان‌های نیروی زمینی مستقر در مناطق زلزله‌زده به حالت آماده‌باش صددرصدی درآمدند.

سخنگوی ارتش ادامه داد: پس از آماده‌باش، پادگان ابوذر که در منطقه سرپل‌ذهاب مستقر است، به عنوان یک منطقه اضطراری تخلیه فوری شد و برای اسکان و مداوای فوری مجروحان حادثه  مورد استفاده قرار گرفت و تاکنون بیش از 300 نفر از هموطنان در این پادگان حضور پیدا کردند.

وی تصریح کرد: همزمان با این فعالیت‌ها، بیمارستان‌های صحرایی ارتش در منطقه فعال شدند و بیمارستان‌های 520 کرمانشاه نیز در حالت آماده‌باش کامل قرار گرفت و در حال حاضر نیز مجروحان و حادثه‌دیدگان زلزله به این بیمارستان منتقل می‌شوند؛ در کنار این بیمارستان نیز دو بیمارستان خرم‌آباد و سنندج ارتش نیز اعلام آمادگی صددرصدی کردند.

امیر تقی‌خانی افزود: با دستور ویژه فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تمامی یگان‌ها در صورت نیاز ستاد بحران آماده هستند تا علاوه بر خدمات ارائه شده، امکانات دیگری را فراهم کنند. از همان ساعات اولیه وقوع زلزله 3 تیپ 181، 281 و 71 پشتیبانی و عملیاتی منطقه با تمامی امکانات سربازی و پزشکی و مهندسی در اختیار ستاد مدیریت بحران منطقه قرار گرفتند و مراحل آواربرداری را از ساعاتی پیش آغاز کردند.

وی درباره کمک هوانیروز به مناطق زلزله‌زده اعلام کرد: بالگردهای مستقر در پایگاه کرمانشاه نیز از دیروز به حالت آماده‌باش کامل درآمدند و از صبح امروز که هوا روشن شد، در اختیار ستاد مدیریت بحران قرار گرفتند تا در صورت نیاز از آنها استفاده شود.

امیر تقی‌خانی درباره اعزام هواپیماهای نیروی هوایی به مناطق زلزله‌زده، گفت: هواپیماهای ترابری نیروی هوایی ارتش نیز در حال حاضر آماده هستند تا مجروحان را از مناطق زلزله‌زده جابه‌جا کنند.

سخنگوی ارتش درباره شایعاتی مبنی بر اینکه پادگان سرپل‌ذهاب تخریب شده است، خاطرنشان کرد: این پادگان تخریب نشده و بدون هیچ آسیبی آمادگی کمک را از همان لحظات اول داشته و در حال حاضر نیز به عنوان مأمن و پناهگاه خوب و مطمئن برای زلزله‌زدگان است.
انتهای پیام/

برچسب ها: سخنگو ، ارتش ، هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار