تمام پایگاه های اورژانس اصفهان در حالت آماده باش کامل هستند

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكى استان اصفهان گفت: با توجه به زلزله ای که در نزدیکی مرزهای غربی کشور حادث شده تمام پایگاه های اورژانس استان اصفهان در حالت آماده باش کامل هستند .

کلیه پایگاه های اورژانس در حالت آماده باش کاملدکتر کیانوش جهانپور مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكى استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،گفت: با توجه به زلزله ای که در نزدیکی مرزهای غربی کشور حادث شده و در برخی شهرهای استان اصفهان نیز احساس شد، از همان دقایق اولیه در سطح استان تمام پایگاه های اورژانس در حالت آماده باش کامل هستند .

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، تمام مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان ها و اورژانس استان برای کمک به تمام آسیب دیدگان زلزله و حتی مصدومین سایر استان ها آمادگی کامل دارد و خدمات لازم در کلیه سطوح را به این مراجعان یا اعزام شدگان احتمالی ارائه خواهد کرد.

جهانپور اضافه کرد: برای تقویت امدادرسانی در استان های مرزی، اتوبوس آمبولانس و آمبولانس های مرکز اورژانس استان به استان کرمانشاه اعزام شدند.

این مسئول تصریح کرد: زلزله می تواند اثرات روانی بر افراد داشته باشد که توجه به بهداشت روان و آرامش دادن و آموزش به خانواده ها از طریق رسانه بسیار مهم است ، بویژه کودکان در سنی هستند که در معرض خطر جدی آسیب های روانی متعاقب زلزله قرار دارند و باید والدین به خوبی با حفظ آرامش خود، سلامت روان آنها را هم تأمین کنند تا در آینده دچار عوارض نشوند.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكى استان اصفهان مجددا مردم را به حفظ آرامش و منع نشر شایعات در فضای مجازی توصیه کرد و افزود: مردم اخبار را فقط از کانال رسانه های معتبر داخلی پیگیری نمایند.

وی با اشاره به اقدام فوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در حوزه پیش بیمارستانی با هماهنگی و دستور اعزام اتوبوس آمبولانس گفت: تیم امدادی جهت همکاری در انتقال مصدومین به مناطق زلزله زده ، تشکیل تیم بحران  و آمادگی ناوگان آمبولانس های پیش بیمارستانی در راستای انتقال مصدومین احتمالی از فرودکاه به مراکز درمانی سراسر استان اصفهان فعالیت دارد.

 جهانپور همچنین اضافه کرد: در حوزه بیمارستانی نیز تشکیل تیم مدیریت بحران در لحظات اولیه حادثه صورت گرفته و هماهنگی با ستاد هدایت های استان های زلزله زده و اعلام آمادگی در راستای پذیرش مصدومین احتمالی از همان دقایق اولیه در دستور کار بوده است.

وی همچنین از هماهنگی ستاد هدایت اصفهان با ستاد هدایت های دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران به منظور پوشش های درمانی احتمالی با توجه به معین بودن استان اصفهان خبر داد و افزود: هماهنگی با ستاد هدایت های زنجیره قطب (شهرکرد ، کاشان و یزد )  در صورت حادثه احتمالی در اصفهان ، هماهنگی با روسای مراکز درمانی سطح شهر اصفهان به منظور آماده باش کامل و همچنین کنسل نمودن اعمال جراحی الکتیو و غیراورژانسی روز دوشنبه،آمادگی اعزام تیم پزشکی جهت استقرار در فرودکاه به منظور تریاژ بیماران و مدیریت توزیع بیماران نیز انجام شده است.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكى استان اصفهان اضافه کرد: اکنون نیز همکاران ما در مجموعه ستاد هدایت در حال هماهنگی با مراکز درمانی برای ثبت نام و اعزام تیم پیراپزشکی  و پرستار هستند، تا ترتیب اعزام آنها  به مراکز درمانی مناطق زلزله زده فراهم گردد.

وی در پایان اعلام کرد: تا این لحظه 8 دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس با تمام تجهیزات مورد نیاز و 20 نفر از تکنسین هاو کارشناسان مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی اصفهان به استان کرمانشاه جهت خدمت رسانی به زلزله زدگان اعزام گردیدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز شب گذشته به روسای مراکز درمانی وبیمارستان ها ابلاغ کرد: ضمن آمادگی برای پذیرش مصدومین زلزله استان کرمانشاه ، نسبت به آزاد سازی داوطلبین پرستار با هماهنگی ستاد هدایت استان اقدام نمایند.

امروز صبح نیز در اولین فرصت ممکن جلسه مدیریت بحران در همه بیمارستان های تابعه دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تشکیل و ضمن برنامه ریزی و هماهنگی های درون بخشی تیم مدیریت بحران، نسبت به ارسال مصوبات جلسه به معاونت درمان اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/ب

صحبت های مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشكى اصفهان درباره آماده باش پایگاه های اورژانس 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.