افزایش سه برابری کشفیات مواد مخدر

جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از افزایش سه و نیم برابری کشفیات مواد مخدر نسبت به سال گذشته خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر گفت: پارسال ۹۲۰ کیلوگرم ماده مخدر در قزوین کشف شد که این میزان امسال به چهار هزار و ۱۱۵ کیلوگرم رسیده است.

سرهنگ سلمان امیری افزود: از ابتدای امسال تا کنون ۱۶ باند مواد مخدر در استان قزوین متلاشی شده است.

وی اضافه کرد: همچنیم در این مدت دو هزار و ۴۴۸ نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی تاکید کرد: در حوزه مقابله با کشت مواد مخدر انتظار ما از سازمان جهاد کشاورزی بیشتر است.

استاندار قزوین هم در این جلسه با بیان اینکه باید تخصصی به مسئله اعتیاد نگاه کرد، گفت: باید مخاطبانمان را شناسایی کنیم و مداخله روانشناسانه داشته باشیم.

عبدالمحمد زاهدی افزود: وقتی فضای جامعه برای جوان آرامش بخش نباشد او می‌رود تا آرامش را در جای دیگری پیدا کند.

زاهدی گریزی هم به کشف سه تن ماده مخدر گل در قزوین زد و گفت:: در مورد کشت مواد مخدر جهاد کشاوری باید دائما از زمین‌های کشاورزی سرکشی کند و فرمانداران و دهیاران هم جداگانه ورود کنند.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین هم در این جلسه با اشاره به شناسایی ۶۴۰ معتاد داوطلب ترک در استان گفت:: متاسفانه درعمل کاری برای آنان انجام نداده ایم.

حجت الاسلام محسن کرمی افزود: کارگاه معتاد محور در قزوین وجود ندارد و به همین دلیل در مبحث اشتغال هم برای بهبودیافتگان از اعتیاد کم کاری شده است.

وی گفت:: کمپ نوجوانان، کمپ میان راهی برای بانوان پس از ترک و بازگشت به جامعه در قزوین نیست و این مسئله نشان می‌دهد که شناسنامه کاملی از وضعیت اعتیاد در قزوین وجود ندارد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت:: قبل از همه گیر شدن ماده مخدر گل در کشور درباره آن هشدار داده شده بود، اما متاسفانه در جامعه ما گل به عنوان اعتیاد شناخته نمی‌شود.

دبیر شواری هاهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین هم در این جلسه با تاکید بر نقش آموزش و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی هر چه بیشتر برای مقابله با اعتیاد گفت:: در بحث سازمان‌های مردم نهاد، ۴۴ سمن برای پیشگیری و درمان معتادان در استان فعالند.

اردشیر صفاپور افزود: درمبحث اطلاع رسانی هم با کمک صدا و سیمای قزوین ۳۲ برنامه رادیویی و تلویزیونی برای آگاه‌سازی مردم تهیه شده است.

وی گفت:: همچنین در بحث فرهنگی به سازمان‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل: بهزیستی، دانشگاه بین‌الملل امام خمینی (ره) و آموزش و پرورش بودجه جداگانه تخصیص داده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان هم در این جلسه از توزیع ۱۱ هزار بسته آموزشی با هدف اطلاع رسانی و آگاه‌سازی در زمینه پیشگیری از اعتیاد خبر داد.

علیرضا وارثی گفت:: با همکاری بهزیستی، کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی به ۱۰۷ هزار نفر آموزش مهارت‌های زندگی، سبک‌های فرزند پروری و پیشگیری از مصرف مواد مخدر آموزش داده شده است.

قائم مقام صدا وسیمای مرکز قزوین هم در این جلسه کشف چهار تن مواد مخدر در قزوین را نگران کننده دانست و گفت:: آمار‌ها نشان می‌دهد که گذشته از آسیب شناسی جدی نیاز به بازنگری در مبارزه با مواد مخدر وجود دارد.

هواسی با تاکید براینکه روحیه شادی، تنوع و تفریح برای جوانان در قزوین کم است، گفت: ورزشکاران ملی و فراملی زیادی در قزوین وجود دارد و می‌توان ورزشگاه‌های متنوعی هم در قزوین احداث کرد.

وی گفت:آمار سالن‌های تئاتر و موسیقی در استان قزوین مطلوب نیست و باید در این زمینه برنامه ریزی بهتری انجام بشود.

انتهای پیام/

برگزاری جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادر مخدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.