بازداشت یک راهب بودایی افراطی به اتهام تحصن علیه مسلمانان روهینگیا

پلیس میانمار یک راهب بودایی را که سابقه تحریک مردم علیه مسلمانان روهینگیا داشت، به اتهام تلاش برای تحصن دستگیر کرد.

بازداشت یک بودایی افراطی به اتهام تحصن علیه مسلمانان روهینگیابه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ پلیس میانمار یک راهب بودایی ملی‌گرا را که سابقه تحریک احساسات علیه مسلمانان روهینگیا را داشت، به اتهام تلاش برای تحصن دستگیر کرد.

روزنامه دولتی میانمار نوشت: پارماوک خا –راهب بودایی— پس از ورود به اداره پلیس شهر «داگان میوتیت» واقع در شمال میانمار، به دنبال دریافت مجوز برای برگزاری تحصن در مقابل ساختمان شهرداری بود که توسط پلیس بازداشت شد.

در حال حاضر، دلیل اصلی بازداشت وی مشخص نیست، ولی گفته می‌شود به احتمال زیاد تحصن سال گذشته او مقابل سفارت آمریکا یا تلاش برای تحصن مقابل ساختمان شهرداری در مخالفت با مسلمانان روهینگیا در استان راخین است.

سال گذشته، پارماوک خا در اعتراض به سیاست آمریکایی‌ها در کاربرد واژه روهینگیا برای مسلمانان شمال راخین، مقابل سفارت این کشور در میانمار تحصن کرد.

پارماوک خا یکی از بنیانگذاران مکتب «ما با تا» است که در زمینه حفاظت از نژاد و مذهب فعالیت دارد. او سال گذشته به دلیل تفاوت‌های سیاسی از این گروه افراطی بودایی و ضد مسلمان خارج شد.

ارتش میانمار از ماه اوت روهینگیایی‌ها را که ساکن ایالت راخین هستند، مورد حملات مرگبار قرار داده است و بیش از ۶۰۰ هزار نفر از آن‌ها برای حفظ جانشان مجبور شده اند روستاهایشان را ترک کنند و پس از روز‌ها و هفته‌ها پیاده روی از مرز‌های آبی خطرناک بگذرند تا وارد کشور بنگلادش شوند. تاکنون تعداد زیادی از این مهاجران که از کشورشان رانده شده اند، در آب‌های مرزی میانمار و بنگلادش غرق شده اند.

مقامات ارشد سازمان ملل متحد این عملیات علیه روهینگیایی‌ها را پاکسازی قومی در میانمار توصیف کرده اند و دیپلمات‌های شورای امنیت در حال آماده کردن پیش‌نویس یک قطعنامه هستند تا با استفاده از آن ارتش میانمار را برای پایان دادن به این خشونت‌ها تحت فشار قرار دهند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار