برپایی ایستگاه نذر کتاب در لنده

به مناسبت هفته کتاب و به همت اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده ایستگاه نذر کتاب در این شهرستان برگزار و در حاشیه آن از متقاضیان عضویت در کتابخانه به صورت رایگان ثبت‌نام به عمل آمده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  برپایی ایستگاه نذر کتاب با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و جلوگیری از خاک خوردن کتاب‌ها در کتابخانه‌های شخصی و در اختیار گذاشتن آنها برای استفاده عمومی انجام میشود.

در همین راستا ایستگاه نذر کتاب امروز با حضور اقشار مختلف مردم در جلوی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لنده برگزار گردید که با استقبال خوب مردم رو به گردید.

در این ایستگاه علاوه بر نذر کتاب و جمع آوری کتابها سعی شده از متقاضیان عضویت در کتابخانه به صورت رایگان ثبت نام به عمل آید و همچنین برخی کتب نیز در اختیار شرکت کنندگان در این ایستگاه قرار گرفته است.

در همین راستا شاه‌محمد جعفری از پیشکسوتان عرصه کتاب و کتابخوانی لنده با اشاره به اینکه علاقه زیادی به مطالعه کردن دارد افزود: تاکنون کتب بسیاری را مطالعه کردم ولی بیش از همه کتاب‌های سیاسی و تاریخ ایران را دوست دارم .

وی ادامه داد: معجزات امام زمان(عج)، زندگانی ائمه و معصومین(ع)، زندگی‌نامه امام خمینی(ره)، تاریخ سیاسی و عضدالدوله دیلمی، تاریخ انبیاء، فروغ ابدیت و ده‌ها کتاب دیگر را تا کنون مطالعه کردم.

جعفری خطاب به نسل جوان یادآور شد: مطالعه و تحقیق و پژوهش علاوه بر بالا بردن سطح آگاهی افراد مسیر زندگی و سعادت آنها را هموار می‌سازد.

روح الله حسن‌پور از دیگر مراجعین ایستگاه نذر کتاب بود که انتقاد شدیدی به وضعیت و سرانه مطالعه داشت و گفت: از زمانی که فضای مجازی جای کتب را گرفته دیگر نتوانستیم از این فضا به درستی استفاده کنیم.

وی افزود: هیچگاه با مطالعه فضای مجازی اقناع نشده‌ام و می‌دانم تنها کتاب است که می‌تواند پاسخ شبهات من را بدهد و اقناعم کند.

علی خدایاری دیگر شرکت کننده در ایستگاه نذر کتاب لنده مشکلات مادی و معیشتی و سختی‌های زندگی جدید را عامل دور شدن از مطالعه و کتابخوانی ذکر کرد و افزود: مطالعه کتاب‌های قدیمی را بسیار دوست دارم.

سید موسی صادقی هم در این ایستگاه از ضرورت ترویج کتاب و کتابخوانی یاد کرد و گفت: رمان کلیدر محمود دولت آبادی را توانستم 5 جلد آن را مطالعه کنم ولی در طول روز از کتب مذهبی همچون مفاتیح الجنان و نهج‌البلاغه استفاده می‌کنم.

وی ادامه داد: من کتب سیاسی را مطالعه می‌کنم ولی سیاسی نیستم و از زمانی که فضای مجازی وارد زندگی‌ها شده تخریب و تهدید زندگیها بیشتر شده است.

 

انتهای پیام/ش

ثبت نام رایگان از متقاضیان عضویت در کتابخانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.