دو نمایشگاه انجینری در دانشگاه هرات برگزار شد

تعدادی از دانشجویان دانشکده انجینری دانشگاه هرات، یکشنبه، ۲۱ عقرب، دو نمایشگاه «به سوی تکنالوژی مدرن» و «مکاترونیک» را راه‌اندازی کردند.

دو نمایشگاه انجینری در دانشگاه هرات برگزار شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ادریس ناصری، استاد دانشگاه و برگزارکننده این نمایشگاه‌ها گفت که وسایل و ماکت‌های ساخته شده در این نمایشگاه‌ها، پروژه‌های پایان‌نامه‌های تحصیلی دانشجویان سال چهارم دیپارتمنت‌های ارکیتکچر و مکاترونیک دانشکده انجینری است.

ناصری، افزود که در این نمایشگاه، ۲۷ پروژه از دانشجویان دیپارتمنت مکاترونیک و ۳۵ پروژه از دیپارتمنت ارکیتکچر برای سه روز به نمایش گذاشته شده است.

این استاد دانشگاه، گفت که دانشجویان برای تهیه این پروژه‌ها، یک‌سال وقت گذاشته‌اند.

در این نمایشگاه، سیستم‌های الکترونیک هوشمند، سیستم‌های هوشمند، سیستم‌های امنیتی خودکار، سیستم‌های انرژی تجدیدپذیر، روبات‌ها و دستگاه‌های صنعتی، به نمایش گذاشته شده‌اند.

در همین‌حال، دانشجویان سال چهارم دانشکده انجینری دانشگاه هرات، از حکومت می‌خواهند که زمینه‌های شغلی مناسب برای‌شان فراهم سازد.

هما بارکزی، یکی از دانشجویان دانشکده انجینری که یک ایستگاه قطار را آماده کرده، می‌گوید که هدف از حضور در این نمایشگاه، آشنایی بیش‌تر مردم با معماری و معماران است.

بارکزی، افزود: «من نگران هستم که پس از فراغت از دانشگاه، بی‌کار نمانم و از حکومت می‌خواهم که برای ما کار مساعد فراهم سازد.»

جیلانی فرهاد، سخنگوی والی هرات، گفت که این اداره در حد توان خود در راستای کاریابی به فارغان دانشگاه، تلاش خواهد کرد.

این سومین سالی‌ست که نمایشگاه به سوی تکنالوژی مدرن در دانشگاه هرات، برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.