مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

رشد 25 درصدی آثار رسیده به جشنواره تئاتر همدان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از ارسال ۴۳۰  اثر به دبیر خانه تئاتر کودک و نوجوان و رشد 25 درصدی آثار خبر داد.

رشد 25 درصدی آثار رسیده به جشنواره  تئاتر همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  فاضل عبادی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان   در جلسه ستاد استانی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان گفت: امسال بیست و چهارمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان با شعار «کودکی همسفر قصه ها» از ۱۰ تا ۱۵ اذر و همزمان با هفته وحدت در همدان برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم  همدان به قطب برگزاری برنامه های حوزه کودک و نوجوان تبدیل شود.

عبادی افزود: امیدواریم در این دوره از جشنواره هم همچون سال های گذشته با هم افزایی دستگاه های اجرایی، جشنواره ای ماندگار برگزار کنیم.

 رئیس بیست چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان  گفت: بر اساس هدفگذاری انجام شده در سال های اخیر برنامه های علمی، فرهنگی و هنری کودک و نوجوان در همدان برگزار می شود.

وی عنوان کرد: امسال بیش از ۴۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید که نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵ درصدی همراه است.

عبادی تأکید کرد: این جشنواره علاوه بر ستاد اجرایی دارای شورای سیاستگذاری با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ویژگی این دوره از جشنواره را رشد کمی و کیفی نمایش ها و حضور افراد برجسته این رشته برای برگزاری کارگاه های آموزشی دانست و افزود: این جشنواره در ۸ بخش مسابقه‌های کودک، نوجوان، خردسال، بین الملل، کارگاه های آموزشی، تئاتر خیابانی، نمایش نامه نویسی و تئاتر دانش آموزی برگزار خواهد شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری همدان نیز در این جلسه نشاط را از ضرورت های جامعه امروز برشمرد و گفت: مردم به شادی و نشاط نیاز دارند و برگزاری جشنواره بستر مناسبی برای این امر فراهم می کند.

مهرداد نادری فر با تاکید بر توجه ویژه به مناطق حاشیه شهر، کودکان کار و کودکان تحت پوشش بهزیستی گفت: در برگزاری جشنواره، سهم کودکان میانمار را فراموش نکنیم.

وی عنوان کرد: انتظار می رود این جشنواره نسبت به دوره های گذشته از نظر کمی و کیفی پیشرفت قابل توجهی داشته باشد؛ البته ما برای برگزاری این جشنواره نیازمند اطلاع رسانی گسترده در سطح ملی و بین المللی هستیم.

نادری فر تاکید کرد: همدان در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت کشورهای آسیایی انتخاب شده است و می توان از این ظرفیت برای فضاسازی در راستای برگزاری هرچه بهتر این جشنواره بین‌المللی استفاده کرد.

انتهای پیام/د.ا

 آثار رسیده به جشنواره بین المللی تائتر همدان 25 درصد رشد داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.