برگزاری نخستین تورنمنت بسکتبال بانوان در عربستان

عربستان نخستین تورنمنت مسابقات بسکتبال بانوان در این کشور را برگزار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  گالف نیوز؛ عربستان در روز شنبه شاهد برگزاری نخستین تورنمنت مسابقات بسکتبال بانوان در شهر جده بود. در این نخستین روز از مسابقات، تیم دانشگاه تجارت و فناوری موفق شد مقابل تیم دانشگاه دارالحکم به پیروزی برسد.

این مسابقه بسکتبال در مرکز ورزشی ملک عبدالله برگزار شد و فقط بانوان اجازه حضور در جایگاه تماشاچیان را داشتند.

برگزاری یک دوره مسابقات ورزشی مخصوص به بانوان در عربستان سعودی تاکنون سابقه نداشته است. اعضای شورای مشورتی آل سعود ضمن استقبال از این رویداد، ابراز امیدواری کردند مسابقات مشابهی برای دیگر رشته‌های ورزشی در رده بانوان برگزار شود.

در تورنمنت بسکتبال بانوان عربستان مجموعا هشت تیم حضور دارند که طی روز‌های آینده برای کسب قهرمانی به مصاف هم می‌روند. این اقدام نیز از موارد خلاف عرف و شرع تعیین شده در عربستان است؛ بطوری که دانش آموزان دختر عربستانی تا همین اواخر حتی در مدارس زنگ ورزش نداشتند. اما در چارچوب اصلاحات سیاسی این کشور، قوانین سختگیرانه گذشته کمرنگ شده و امکان برگزاری مسابقات ورزشی برای بانوان نیز فراهم شده است.

وزیر آموزش عربستان در ماه ژوئیه با برگزاری زنگ ورزش در مدارس دخترانه این کشور موافقت کرد. ماه گذشته نیز مجوز حضور بانوان عربستانی در ورزشگاه اصلی این کشور همزمان با برگزاری مسابقات رسمی صادر شد.

 

انتهای پیام/

برگزاری تورنمنت بسکتبال بانوان در عربستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار