دوترته: مطمئنم ترامپ در فیلیپین درباره موضوع حقوق بشر صحبت نمی‌کند

«رودریگو دوترته» ابراز اطمینان کرد در سفر «دونالد ترامپ» به مانیل، هیچ صحبتی از وضع حقوق بشر فیلیپین به میان نمی‌آید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، در ادامه تور آسیایی خود امروز راهی فیلیپین خواهد شد. ترامپ روز گذشته و در جریان نشست منطقه اقیانوس آرام به میزبانی ویتنام، ملاقاتی کوتاه با «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور فیلیپین، داشت.

دوترته با اشاره به این دیدار کوتاه اظهار کرد: مطمئن هستم زمانی که ترامپ به مانیل بیاید، هیچ صحبتی از موضوعات حقوق بشر به میان نمی‌آورد. او در ویتنام، جنگ با قاچاقچیان مواد مخدر بوسیله ارتش فیلیپین را تحسین کرد و دیگر بعید است موضوع نگرانی‌ها درباره حقوق بشر را مطرح کند.

برنامه سفر ترامپ به فیلیپین دو روزه در نظر گرفته شده است و گروه‌های حقوق بشری بار‌ها از او خواستند در جریان ملاقات با رئیس جمهور فیلیپین، دوترته را به دلیل کشتار گسترده مردم در جریان مبارزه با موادمخدر، مورد سوال قرار دهد.

دوترته که از ملاقات کوتاه خود با ترامپ رضایت کامل داشت، در ادامه گفت: ترامپ به مبارزاتی که در فیلیپین علیه قاچاقچیان موادمخدر انجام می‌دهیم و همچنین عملیات گسترده نظامی علیه تروریست‌های داعش، در جنوب فیلیپین، نظر مثبتی داشت و به من گفت: «به خوبی به این مسئله رسیدگی می‌کنی».

قرار است ترامپ و دوترته فردا (دوشنبه) در نشستی دو جانبه با یکدیگر دیدار کنند. عفو بین‌الملل از ترامپ در خواست کرده است در دیدار با رئیس جمهور فیلیپین، موضوع مربوط به نگرانی‌های درباره وضع حقوق بشر و کشتار‌های غیرقانونی را علنی و یا خصوصی با دوترته در میان بگذارد.

یک سال از ریاست جمهوری دوترته در فیلیپین می‌گذرد و طی این مدت و در جریان طرح خشونت آمیز مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر، حدود ۱۰۰ هزار نفر در فیلیپین کشته شدند. پلیس فیلیپین اعلام کرد از زمانی که دوترته به ریاست جمهوری رسیده است، ۳ هزار و ۹۶۷ نفر را در عملیات‌های مستقیم کشته است. هنوز بسیاری از پرونده‌های قتل در فیلیپین نامعلوم بوده و مشخص نیست این تعداد زیاد از کشته شدگان چگونه جان خود را از دست داده اند.

 

انتهای پیام/

ابراز اطمینان دوترته حرف نزدن ترامپ درباره حقوق بشر فیلیپین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار