۵۰۰۰ وسیله نقلیه‌ی عمومی در خدمت زائران علی ابن موسی الرضا

رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی از آمادگی ۵۰۰۰ هزار وسیله نقلیه‌ی عمومی برای خدمت رسانی به زائران پیاده علی ابن موسی الرضا (ع) در دهه آخر صفر خبر داد.

۵۰۰۰ وسیله نقلیه‌ی عمومی در خدمت زائران علی ابن موسی الرضابه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛سرهنگ هادی امیدوار گفت: طرح زیارتی دهه آخر صفر با همکاری معاونت هماهنگی استانداری خراسان رضوی چندین سال است که اجرا می‌شود و برای امسال نیز مسئولیت‌های هر ارگان در این طرح از چند ماه گذشته مشخص شده است.

وی با تاکید بر هماهنگ بودن طرح‌های ترافیکی اداره‌ی پلیس راه با طرح‌های استانداری خراسان رضوی افزود: تردد انواع خودرو‌های سنگین، نیمه سنگین و موتور سیکلت، از تاریخ ۲۴ آبان ماه از ساعت ۸ صبح تا ۲۲ شب در تمام محور‌های اصلی بزرگراهی و آزادراهی به غیر از حاملین سوخت و مواد فاسد شدنی ممنوع است و رانندگان این خودرو‌ها یا باید منتظر بمانند که ممنوعیت تردد به پایان برسد و یا فقط در مسیر‌های فرعی تردد داشته باشند.

رئیس پلیس راه استان خراسان رضوی تصریح کرد: از تاریخ ۲۴ تا ۲۷ آبان ماه، تردد هرگونه وسیله نقلیه در محور نیشابور- ملک آباد ممنوع است.

وی با توجه به پیش بینی افزایش ۱۵ درصدی زائران در دهه آخر صفر امسال افزود: در حوزه خروج زائران کمبود وسایل نقلیه را نداریم و اگر لازم باشد با همکاری ناوگان برون شهری شهرداری مشهد، این کمبود را جبران می‌کنیم.

امیدوار از آموزش‌های ترافیکی در مبدا حرکت برای زائران توسط پلیس راه خبر داد و گفت: این آموزش‌ها با هدف امنیت بیشتر زائران در حاشیه راه است و پاسگاه به پاسگاه تکرار می‌شود.

وی افزود: هر کاروان فقط دو خودرو شخصی سواری یا وانت می‌تواند با خود به همراه داشته باشد و مجوز برای خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین به هیچ عنوان برای کاروان‌ها صادر نمی‌شود.

رئیس پلیس راه خراسان رضوی تصریح کرد: بعد از نماز ظهر شهادت امام رضا (ع) اکثر کاروان‌ها قصد خروج از مشهد را دارند، اما توصیه‌ی ما این است که متولیان کاروان‌ها سفر خود را یک یا دو روز به تاخیر بیاندازند و توزیع زمان سفر را رعایت کنند.

سرهنگ هادی امیدوار گفت: زیارت علی ابن موسی الرضا (ع) امری است مستحب، اما حفظ جان واج است بنابراین تمام زائران برای حفظ امنیت خودشان و همسفران باید توجه کامل به قوانین راه را داشته باشند.

انتهای پیام/پ

 خدمت رسانی به زائران پیاده علی ابن موسی الرضا(ع)

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.