رئیس اداره منابع آب خاتم:

چاه های آب کشاورزی خاتم به کنتور هوشمند تجهیز شد

رئیس اداره منابع آب خاتم از تجهیز 100 درصد چاه های آب کشاورزی مروست خاتم به کنتور هوشمند خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدجواد منصوری رئیس اداره منابع آب خاتم گفت: 100درصد چاه های آب کشاورزی بخش مروست این شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شد، کنتورها شارژ و تحویل حجمی آب به کشاورزان نیز انجام شد و مدیریت مصرف و تنظیم تاریخ خاموشی به عهده بهره برداران است.

منصوری برنامه زمان بندی اجرای طرح خاموشی در دشت هرات و چاهک شهریاری را ذکر کرد و افزود: طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی در این دشت ها در2 دوره 20 و 25 روزه، 96.9.25 لغایت 96.10.20 و 96.11.5 لغایت 96.11.25، در مجموع 45 روز اجرا می شود.

وی یادآور شد: کاهش افت سطح تراز آب در دشت های این منطقه ، نتیجه مصوبه شورای حفاظت و اقدامات حفاظتی است و تشکیل شوراهای حفاظت از منابع آب موجب انسجام در تصمیم گیری و استفاده از خرد جمعی است.

همچنین مدیر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با اشاره به اهمیت مساله آب و حفاظت از منابع آب اضافه کرد: با همراهی شورای حفاظت خاتم و استقبال کشاورزان منطقه ، اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی در سال گذشته با موفقیت انجام شد و امیدواریم در سال جاری هم اجرای این طرح به خوبی انجام شود.

محمدرضا حکیمی اظهار کرد: تغییر اقلیم و کاهش نزولات جوی ، بحران کم آبی را تشدید کرد و در 20 سال گذشته با کاهش 15 تا 20 درصد بارش در استان رو به رو بودیم.

وی ادامه داد: اقدامات حفاظتی و مدیریت صحیح ،باعث کاهش افت سطح تراز آب زیرزرمینی در چند سال گذشته شده ، به طوری که میزان افت در دشت چاهک و شهریاری که بیش از یک متر بود به کمتر از نصف رسید.

مدیر حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای یزد اظهار کرد: اجرای طرح خاموشی چاه های کشاورزی موجب فرهنگ سازی و آمادگی کشاورزان برای تحویل حجمی آب شده است.

وی تأکید کرد: جداسازی آب فضای سبز از شبکه آب شرب ، ممنوعیت استفاده از آب شیرین کن بر روی چاه های کشاورزی و اخذ جبران خسارت، موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیست و نهمین شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خاتم با حضور فرجام فاضلی فرماندار خاتم و اعضای شورا در فرمانداری برگزار شد.

انتهای پیام/ ی

اجرای طرح خاموشی چاه های کشاورزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.