لرستان؛

پاسخ آموزش و پرورش لرستان به سخنان نماینده خرم‌آباد

به استحضار می‌رساند پیرو مطلب مندرج در نشریه طلوع لرستان در روز سه‌شنبه ۶ مهرماه ۹۵ با عنوان ((عملکرد مدیریت فعلی آموزش و پرورش لرستان مایوس کننده است)) مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی عرض می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ جوابیه آموزش و پرورش لرستان به سخنان نماینده خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان لرستان به شرح زیر است:

نماینده محترم مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در دیدار از دفتر سرپرستی روزنامه قدس و بانک اساطیر فرموده‌اند که ((عملکرد مدیریت فعلی آموزش‌وپرورش لرستان مأیوس‌کننده است)) و در ادامه به نقش سیاست زدگی در دستگاه تعلیم و تربیت اشاره‌کرده و می‌گوید که ((فتیله سیاست زدگی را در آموزش و پرورش پایین بکشید تا دانش آموزان از نور چراغ هدایت معلمین بهره‌مند کرده‌اند.))

حال جای این سؤال باقی می‌ماند که چرا و به چه دلیل نماینده محترم مجلس در شرایطی که همه خانواده‌ها، فرهنگیان و دانش آموزان در آستانه مهرماه خود را برای شروع سال تحصیلی جدید مهیا می‌کنند به‌جای مشارکت، تعامل و هم‌افزایی با دستگاه تعلیم و تربیت به یک‌باره با نقادی تند و یک‌جانبه خاطر خانواده بزرگ آموزش و پرورش را مکدر می‌کند.

ای‌کاش ایشان قضاوت را به افکار عمومی واگذار می‌کردند تا فرهنگیان محترم قضاوت کنند که چه زمانی آموزش‌وپرورش در سیاست زدگی و نگاه حزبی در سپردن مسئولیت‌ها و مدیریت‌ها غوطه‌ور بوده است.

جناب آقای ملکشاهی راد! بایستی به افکار عمومی این پاسخ را بدهید که آیا آموزش و پرورشی که با راه‌اندازی اتاق خلاقیت فکر و ایده پردازی از بدو فعالیت خود ورود نخبگان و صاحب‌نظران عرصه تعلیم و تربیت را با هر گرایش و تفکری هموار می‌کند سیاست زده است یا آموزش‌وپرورشی که راه را بر صاحب‌نظران و نخبگان سد کرده و با نگاه صرف حزبی تمام قضایا را مدیریت می‌کرد.

جناب ملکشاهی راد جنابعالی مستحضرید که آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید با شعار برنامه محوری، پژوهش مداری و اخلاق‌گرایی تمام همت خود را معطوف بر این حقیقت کرده تا دستگاه تعلیم و تربیت بدون توجه به حواشی با آرامش در مسیر اصلی خود حرکت نماید و در این راه با به جان خریدن بسیاری از ناملایمات و سختی‌ها اجازه نداده تا با سهم خواهی به دیگران تعلیم و تربیت دانش آموزان وجه‌المصالحه مسائل شخصی و گروهی شود. جنابعالی که خود مدتی بر مسند مدیریت دستگاه تعلیم و تربیت لرستان حضور داشته‌اید، آیا به یاد دارید که آموزش‌وپرورش با دعوت از تمام مدیران کل آموزش‌وپرورش از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون میدان را برای راهبران دستگاه تعلیم و تربیت از هر تفکر و گروهی بازکرده باشد تا از فرصت و چالش‌های دوران تصدی خود بگویند. همایشی که جنابعالی هم در سال ۷ مرداد سال ۹۴ هم حضور داشتید.

ای‌کاش با آمار و ارقام میزان تحصیلات، تخصص و سوابق انقلابی و ایثارگری مدیران منصوبی فعلی با دوران قبل را مقایسه می‌کردید و قضاوت عادلانه و منصفانه را به افکار عمومی واگذار می‌کردید.

قطعاً که در جریان روند مثبت فعالیت‌های این اداره کل قرارگرفته‌اید و می‌دانید که در ۳ سال اخیر آموزش‌وپرورش لرستان در بسیاری از شاخص‌ها رشدی بی‌سابقه را تجربه کرده است.

چرا و چگونه آموزش‌وپرورشی را که در طی ۳ سال متوالی با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم در ۵ کمیته تخصصی ستاد پروژه مهر موفق به کسب رتبه عالی کشور می‌شود؛ متهم به سیاست زدگی و تندروی می‌کنید؟

آیا کسب رتبه ۳ رشته علوم تجربی در سال ۹۳، کسب ۷ رتبه دورقمی در سال ۹۴، کسب ۱۶ رتبه دورقمی در سال ۹۵ با این روند صعودی می‌تواند مشخصه آموزشی و پرورشی باشد که جنابعالی ترسیم کرده‌اید؟

آیا کسب جایگاه سوم جشنواره جوان خوارزمی در سال ۹۳ و کسب جایگاه دوم جشنواره نوجوان خوارزمی در سال ۹۴ و کسب مقام نایب‌قهرمانی مسابقات ورزشی دانش آموزان سراسر کشور می‌تواند معلول نگاه غیر کارشناسی و ناتوانی مدیران دستگاه تعلیم و تربیت باشد؟

آیا سابقه داشته است که آموزش و پرورش لرستان در امور علمی، پژوهشی و فرهنگی این چنین توفیقاتی در سطح ملی کسب کرده باشد؟

به مردم بگویید که آیا کسب عنوان خادم برتر کشور در اردوی راهیان نور در آموزش و پرورش لرستان مسبوق به سابقه بوده است؟
و آیا کسب این عنوان حاکی از توجه و اهتمام آموزش و پرورش به مبانی دینی و اعتقادی و تحکیم باور‌های مذهبی دانش آموزان ندارد؟

فراموش نکنید که شما نماینده آحاد مردم هستید و در پیشگاه قرآن کریم سوگند یاد کرده‌اید که مدافع حقوق حقه همه مردم باشید. پس انتظار می‌رود تا با نگاه جامع و فرا حزبی به یاری آموزش‌وپرورش بشتابید و کمک کنید تا دستگاه تعلیم و تربیت در کمک به اعتلای فرزندان این مرزوبوم با قدرت و سرعت بیشتر و بهتر در ریل اصلی تعلیم و تربیت حرکت کند.
توفیق همگان را از خداوند متعال مسئلت می‌نماییم.

اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان لرستان

انتهای پیام/د

جوابیه آموزش و پرورش لرستان به سخنان نماینده خرم‌آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۳۳ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
درودبرنماینده دلسوزکه فکربچه های مردمه ودرست گفته
آخرین اخبار