هزینه کرد 9میلیاردی برای بهداشت و درمان مددجویان کرمانی

9 میلیارد و 738 میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال در حوزه بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان هزینه شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، ناصر شیبانی، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان کرمان بابیان اینکه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد یکی از شاخص‌ترین اقدامات این نهاد است که به‌منظور ارتقاء سطح بهداشت، سلامت و درمان خانوارهای تحت حمایت انجام می‌شود، گفت: 9 میلیارد و 738 میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال در حوزه بهداشت و درمان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان در سرفصل‌های مختلف ازجمله سوءتغذیه، بیمه، خدمات درمانی ویژه، بهداشت و بیمه تأمین اجتماعی هزینه شده است.
وی افزود: از این میزان اعتبار هزینه شده درزمینهٔ بهداشت و درمان مددجویان پنج میلیارد و 238 میلیون تومان بابت حق بیمه تأمین اجتماعی 9 هزار و 94 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های اشتغال تحت حمایت کمیته امداد استان پرداخت‌شده است.
شیبانی تصریح کرد: 10 هزار و 500 کودک زیر پنج سال مبتلابه سوءتغذیه تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که سه میلیارد و 400 میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال برای درمان سوءتغذیه این کودکان هزینه شده است.
وی یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد را رسیدگی به بهداشت، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها در بین خانوارهای تحت حمایت عنوان کرد و افزود: به‌منظور تسهیل و تسریع در ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت هم‌اکنون ۱۱۳ پزشک متخصص و فوق تخصص، ۲۲ دندان‌پزشک، ۲۷ آزمایشگاه، ۶۹ داروخانه و ۴۱ پزشک خانواده طرف قرارداد کمیته امداد استان کرمان هستند که در طول سال خدمات درمانی مختلفی را به خانوارهای تحت حمایت این استان ارائه می‌کنند.
شیبانی با اشاره به اینکه کمیته امداد فعالیت‌های بهداشتی و درمانی گسترده‌ای را ازلحاظ بهداشت فردی، محیطی، کاری و اجتماعی مددجویان در دستور کار خود قرار داده و با ارائه خدمات در بخش‌های مختلف توانسته گام‌های مثبتی برای ارتقاء سطح زندگی خانوارهای تحت حمایت بردارد، اظهار کرد: 200 میلیون تومان در شش‌ماهه نخست امسال در حوزه بهداشت مددجویان و 900 میلیون تومان بابت حق بیمه مکمل درمان مددجویان استان کرمان هزینه شده است.
وی گفت: کمیته امداد خدمات مختلف بهداشتی و درمانی را در قالب هزینه نگهداری، هزینه لوازم پزشکی، تجهیزات توان‌بخشی، ارتقای شاخص‌های بهداشتی و پرداخت فرانشیز هزینه‌های بستری به بیماران تحت حمایت ارائه می‌کند.
وی با اشاره به اینکه خدمات حمایتی این نهاد با در نظر گرفتن مشکلات پیش روی خانوارهای تحت حمایت ازجمله فرهنگی، معیشتی، هزینه‌های درمانی، ازدواج و غیره به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: این کمک‌ها بیشتر به‌منظور توانمندسازی خانوارها تحت حمایت، با رویکرد ارائه خدمات هدفمند و مؤثر برای رفع نیاز این خانوارها به آن‌ها ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ی

کمک به درمان خانواده های نیازمند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.