مدير جهاد کشاورزی لامرد خبر داد؛

کاشت گندم در ۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی لامرد

مدیر جهاد کشاورزی لامرد از کاشت گندم در ۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدصادق فانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان لامرد با بیان اینکه ۳۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت گندم اختصاص می‌یابد، گفت: کاشت گندم در این شهرستان از اول آبان شروع شده و تا اواسط آذر ادامه دارد.

وی افزود: پارسال ۳ هزار و ۵۰ هکتار در شهرستان لامرد به کشت گندم اختصاص داشت و امسال پیش‌بینی می‌شود به بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ هکتار برسد.

فانی ادامه داد: کشاورزان لامردی ارقام سیروان، شیرودی، چمران ۲ و شبرنگ را برای کشت استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به استفاده از روش کشاورزی حفاظتی در هزار هکتار از اراضی کشاورزی لامرد، گفت: در این اراضی کاشت با استفاده از دستگاه کودکار بذرکار انجام می‌شود.

فانی از توزیع ۶۷۰ تن کود‌های فسفاته و ازته در این شهرستان خبر داد و بیان کرد: پارسال در شهرستان لامرد ۹ هزار تن محصول گندم برداشت شد که از این به شهرستان حمل و توزیع شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لامرد افزود: سال زراعی گذشته از اراضی زیرکشت رفته میزان ۹ هزار تن محصول گندم برداشت و به عنوان گندم مازاد بر مصرف زارعین تحویل مراکز خرید شده بود.

او با یادآوری اینکه تاکنون ۶۰۰ تن بذر گواهی شده به شهرستان لامرد اختصاص یافته است، از پرداخت کمک ۶۳ میلیارد ریالی دولت به کشاورزان این شهرستان خبر داد و گفت: این مبلغ با هدف اجرای طرح‌های آبیاری نوین به شکل بلاعوض به کشاورزان پرداخت شده است.

فانی با اشاره به اینکه علاوه بر کمک ۶۳ میلیارد ریالی دولت، کشاورزان نیز برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار، ۱۲ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تصریح کرد: از مرداد سال ۹۵ تاکنون با استفاده از تسهیلات ذکر شده ۹۱۰ هکتار طرح آبیاری نوین اجرایی شده است.
انتهای پیام/ر

کاشت گندم در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار