اذعان فرمانده نظامی سابق آمریکا به شکست این کشور در جنگ احتمالی با کره شمالی

یک فرمانده‌ نظامی سابق آمریکا در نامه‌‌ افشاشده‌ای اعلام کرد جنگ میان آمریکا و کره شمالی به شکست کشورش خواهد انجامید.

 اذعان فرمانده نظامی سابق آمریکا به شکست این کشور در جنگ احتمالی با کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، «ژان مارک جوز» فرمانده‌ ارشد سابق ارتش آمریکا اذعان کرد در صورت وقوع جنگ میان آمریکا و کره‌ شمالی، واشنگتن با کمبود نیرو و سلاح مواجه خواهد شد. 

 به گفته این ژنرال بازنشسته، تعداد نیروهای آمریکایی به مراتب کمتر از نیروهای کره شمالی است و همین مساله کار را برای آمریکا دشوار خواهد کرد.

ژان مارک جوز در ادامه اذعان کرد: «آمریکا در جنگ احتمالی با کره شمالی با کمبود دسترسی به نیرو و تجهیزات مورد نیاز مواجه خواهد شد. ضمن اینکه نیروهای نظامی تازه‌نفس آمریکا در منطقه در پایگاه‌هایی مستقر هستند که در معرض حملات متعارف و شیمیایی کره شمالی قرار دارند و همین مسئله ورود آنها به جبهه جنگ را با تاخیر مواجه خواهد کرد.»

وی در نامه افشاشده‌ای خطاب به اعضای کنگره آمریکا نوشته است حتی یک اقدام نظامی محدود علیه کره شمالی نیز می‌تواند به یک جنگ تمام عیار با این کشور منجر شود؛ ضمن اینکه چنین حمله‌ای احتمالا توانمندی هسته‌ای کره شمالی را نیز نمی‌تواند به طور کامل نابود کند.

این ژنرال آمریکایی همچنین افزود: «در صورت وقوع چنین جنگی، میزان تلفات و آوارگان بسیار زیاد خواهد بود.»

ژان مارک جوز که از سال 2012 تا زمان بازنشستگی‌اش فرماندهی نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی را برعهده داشت، در ادامه تاکید کرد که در محاسبات مربوط به جنگ با کره شمالی، استفاده پیونگ یانگ از تسلیحات اتمی را نیز نمی‌توان نادیده گرفت.

وی در بخشی از این نامه، تعداد نیروهای آمریکایی مستقر در کره جنوبی را 28500 نفر عنوان کرده است؛ گرچه برخی خبرگزاری‌ها تعداد آنها را بالاتر یا پایین‌تر اعلام می‌کنند.

کارشناسان معتقدند جنگ با کره شمالی به دلیل تسلیحات زیادی که این کشور به سمت سئول – پایتخت کره جنوبی – نشانه رفته است، خونین خواهد بود.

جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا، نیز چندی پیش نتیجه‌ی جنگ با کره شمالی را «فاجعه‌بار» پیش‌بینی کرد.

طبق گزارش شورای روابط خارجی آمریکا، پیونگ یانگ حدود 1.1 میلیون سرباز در نیروهای مسلح خود دارد.

طبق تحلیل‌های جدید این شورا، با اینکه پیونگ یانگ نسبت به همسایگان و دشمنانش تسلیحات و فناوری‌های قدیمی‌تری دارد اما به دلیل هدف‌گیری موشک‌هایش به سمت سئول، هنوز تهدید بزرگی برای همسایه جنوبی خود به حساب می‌آید.

نامه ژان مارک جوز در زمانی منتشر شده است که تنش‌ها بین آمریکا و کره شمالی به شدت بالا گرفته و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا نیز در آسیا به سر می‌برد.

به نظر می‌رسد ترامپ اخیرا لحن ملایم‌تری را در اظهارات خود درباره کره شمالی به کار گرفته است. وی هفته گذشته در سئول گفت: «عاقلانه‌ است اگر کره شمالی مسائل را روی میز بیاورد و به توافقی برسد که به نفع مردم کره شمالی و دنیا باشد.»

ترامپ قبلا تهدید کرده بود اگر کره شمالی به تهدیدات خود نسبت به کشورهای همسایه پایان ندهد با «آتش و خشم» مواجه خواهد شد.

 انتهای پیام/ش

آمریکا در جنگ احتمالی با کره شمالی بازنده خواهد بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار