ساماندهی تپه باستانی بازگیر

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: محوطه پیرامونی تپه باستانی بازگیر شهرستان مینودشت ساماندهی می شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ کریمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: برای ساماندهی محوطه پیرامونی تپه باستانی بازگیر اعتبار ۴ میلیارد ریال اخذ شده است.

وی گفت: تپه بازگیر جزو تپه‎های ملی و باستانی کشور محسوب می‎شود که حدود ۱۸ سال از لاینحل ماندن مشکلات ساکنان در حریم این تپه باستانی می‎گذرد.

ابراهیم کریمی در ادامه گفت: سال‎ها پیش روی این تپه باستانی حفاری انجام و آثار تاریخی خوبی نیز از آن استخراج شده است، اما تاکنون شاهد تلاشی برای رفع مشکلات ساکنان این منطقه نبودیم.

وی افزود: اکنون در حال ارزیابی ملک‎های موجود در حریم تپه بازگیر هستیم که بعد از کارشناسی و ارزیابی ملک در صورت تخصیص اعتبار به ترتیب الویت و اهمیت به لحاظ در معرض خطر بودن ملک اقدامات خود را انجام می‎دهیم.

کریمی در پایان گفت: برنامه ما تنها این نیست که به تملک ساختمان‎ها در اطراف تپه بازگیر بسنده کنیم بلکه عزم جدی برای ثبت جهانی این تپه باستانی را داریم تا آمار بازدیدکنندگان از این تپه باستانی از سراسر جهان افزایش یابد و درآمدی از اقتصاد گردشگری نصیب مردم این منطقه شود.

انتهای پیام/ق
 

ساماندهی محوطه پیرامونی تپه باستانی بازگیر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.