معاون فرماندار رفسنجان؛

آمادگی برای مقابله با بحران درپاییز و زمستان

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان رفسنجان گفت: امسال نیز تمامی دستگاهها باید با آمادگی کامل برای مقابل با حوادث احتمالی همراه باشند.

آمادگی برای مقابله با بحران درپاییز و زمستانبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ باقری، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری رفسنجان گفت: جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان رفسنجان با محوریت موضوع آمادگی برای بارندگی احتمالی در پاییز و زمستان در شهرستان در فرمانداری برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه بارندگی پارسال که برای رفسنجان نعمت بود به خوبی مدیریت شد و دستگاههای مختلف درگیر بودند؛ افزود:امسال نیز تمامی دستگاهها باید با آمادگی کامل برای مقابل با حوادث احتمالی همراه باشند.

بابایی مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان در این جلسه با اشاره به تشکیل کارگروه امداد و نجات اظهار داشت: برگزاری دوره اموزشی ای آر پی بر اساس استانداردها برای مدیران بحران شهرستان و پیش بینی امکانات لازم برای مواقع بحران از جمله مصوبات این کارگروه است.

وی با بیان اینکه ۷۰ هزار نفر در رفسنجان در بافت فرسوده ساکن هستند تصریح کرد: تجهیزات تخصصی عملیات نجات در سوانح شهری به اندازه کافی نداریم و توجه به این موضوع اهمیت دارد.

بابایی از فعالیت ۷۳ خانه هلال در شهرستان خبر داد و گفت: رفسنجان با این تعداد خانه هلال بیشترین سهم کشوری را داراست، کار سختی بود اما راه افتاد.

مختاری سرپرست شهرداری رفسنجان نیزدر این جلسه از لایه روبی رودخانه ها و آزاد سازی دهانه پل های در محدوده شهر خبر داد.

عباسی، رئیس اداره راه و شهرسازی رفسنجان نیز گفت: از پل ها و دهانه پل ها بازدید به عمل آمده است و ماشین آلات در حال کار هستند و مشکل خاصی نداریم.

وی افزود: مسیر آبراه ها که از شهر میگذرد مشخص است مگر انکه این آبراهها با دخالت و تغییرات انسانی دست کاری شده باشند و بصورت پیش بینی نشده در زمان بحران مشکل ایجاد کنند.

حسنی، رئیس اداره برق رفسنجان نیز گفت: بارندگی ها و جریان رودخانه سال گذشته ۲۰ کیلومتر از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد به شبکه برق شهرستان خسارت وارد کرد که ۱۵۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت.

انتهای پیام/ح

شهر رفسنجان برای بحران های پاییز وزمستان آماده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.