کرمان؛

تجهیز 19 هزار هکتار اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین

رییس جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: براساس هدف گذاری طرح همیاران آب باید سالانه ۱۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان کرمان به سیستم های آبیاری تحت فشار مجهز شوند.

تجهیز 19 هزار هکتار اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوینبه گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ عباس سعیدی ، رییس جهاد کشاورزی استان کرمان با اشاره به اینکه از اول انقلاب تا سال ۹۳ ۴۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان کرمان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شده اند ، گفت: طی چهار سال اخیر بیش از ۲۰ هزار هکتار دیگر هم به این سیستم های آبیاری مجهز شده است.

وی افزود: امروز بحران آب در استان جدی است؛ کشاورزان باید استفاده بهینه از منابع آبی را مورد توجه قرار دهند و دولت تسیهلات بلاعوض برای این منظور در نظر گرفته است.

سعیدی تصریح کرد: سیستم های آبیاری تحت فشار برای درختان خرما، سیاه ریشه ها و محصولات زراعی اجرا شده و جوابگو بوده است؛ بنابراین کشاورزان مطمئن باشند که این شیوه آبیاری برای انواع محصولات کشاورزی مناسب است.

وی از کشاورزان درخواست کرد: که در کوتاهترین مدت با مراجعه به جهاد کشاورزی منطقه خود برای استفاده از سیستم های آبیاری مکانیزه اقدام کنند.

سعیدی گفت: امروزه در تمامی کشورها استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار مرسوم بوده و کشاورزان در سراسر دنیا به این سمت رفته اند.
انتهای پیام/ح

افزایش سطح آبیاری نوین در کشاورزی استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار