انبارلویی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

عربستان با مداخله در لبنان گام دیگری برای بحران آفرینی در منطقه برداشته است

عضو حزب موتلفه گفت:عربستان با بازداشت حریری و مجبور کردن او به استعفا گام دیگری برای بحران آفرینی در منطقه برداشته است.

دامنه تعرضات عربستان به لبنان کشیده شده استکاظم انبارلویی عضو حزب موتلفه اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با تأکید بر اینکه الان دامنه تعرضات و دخالت‌های عربستان در امور کشورهای مختلف منطقه به لبنان کشیده شده است، گفت: عربستان با بازداشت نخست وزیر لبنان و مجبور کردن او به استعفا گام دیگری برای بحران آفرینی در منطقه برداشته است.

وی با بیان اینکه ملت‌ها و دولت‌های منطقه به اندازه کافی اقتدار دارند که در مقابل عربستان بایستند، اظهار کرد: حوادث ریاض ممکن است علاوه بر لبنان به برخی دیگر از کشورهای عرب خلیج فارس کشیده شود و استعفا یا به تعبیری بازداشت سعد حریری در ریاض بی‌ارتباط با این تحولات نیست.

انبارلویی با بیان اینکه استعفای سعد حریری در هفته گذشته، مردم منطقه و جهان را با یک حادثه بهت انگیز سیاسی مواجه کرد، بیان کرد: اینکه نخست وزیر یک کشوری در کشوری دیگر اعلام استعفا کرده و به کشور خودش هم بازنگشته مصداق بارز دخالت عربستان در امور سایر کشورهاست و حاکمان حجاز هیچ واهمه‌ای از اقدامات بحران آفرین در منطقه ندارند.

سیاست صدور تروریسم عربستان شکست خورده است

عضو حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه سیاست‌های صدور تروریسم در قالب داعش به عراق، سوریه و لبنان از سوی عربستان شکست خورده و الان تروریسم در عراق و سوریه نفس‌های آ‌خر خود را می‌زند، افزود: عربستان با ناامیدی استقلال کردستان و همه پرسی را کلید زد و به آنها قول کمک داد اما این مورد هم با تصرف کرکوک و پشیمانی رهبران کرد خنثی شد.

انبارلویی اظهار کرد: دنیا نظاره گر حوادثی در حجاز است که در نیم قرن اخیر نظیر نداشته و سرمایه داران عرب در ریاض به جان هم افتادند و درون یک جنگ قدرت قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه انتقال قدرت به بن سلمان برای حجاز هزینه‌هایی دارد، گفت: بخشی از این هزینه‌ها در ظاهر این است که دستگیری‌های اخیر عربستان به جرم فساد بوده اما اخبار دیگری می‌گوید که این دستگیری‌ها یک تسویه حساب سیاسی در درون حاکمیت عربستان بوده و باید منتظر حوادث بعدی باشیم.

*عربستان مشوق تحریم‌های آمریکا علیه ایران است

عضو حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه عربستان همیشه مشوق آمریکا برای تحریم علیه ایران بوده است، اظهار کرد: عربستان خودش دست اندرکار تحریم علیه یمن است که براساس آخرین گزارش سازمان ملل هزار نفر از کودکان یمن در معرض گرسنگی و مرگ قرار دارند و عربستان با محاصره گذرگاه‌های یمن اجازه نمی‌دهد که هیچ کمک خارجی به یمن برسد.

*حضور نخبگان سیاسی در راهپیمایی اربعین تهدیدی برای سیاست‌های استکباری

انبارلویی با اشاره به حضور مردم 90 کشور جهان در عراق برای برگزاری راهپیمایی اربعین گفت: این مراسم یک نمایشی از قدرت نرم انقلاب اسلامی به جهانیان است که احزاب، گروه‌ها و نخبگان سیاسی منطقه همه گرد هم آمدند و با وحدت خود یک تهدید علیه سیاست‌های تجاوزکارانه آمریکا، اسرائیل و متحدان او نظیر عربستان را به نمایش گذاشته اند.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین به نمادی از وحدت دینی تبدیل شده است، تصریح کرد: گروه‌ها و رهبران سیاسی در داخل ایران توانستند با حضور یکپارچه خود علیه سیاست‌های آمریکا و اسرائیل صفی واحد را تشکیل دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۰ آبان ۱۳۹۶
لعنت بر آل سعود
آخرین اخبار