مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم :

اجرای طرح ممیزی انرژی در بوستان‌های قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: طرح ممیزی انرژی در بوستان‌ها و اماکن وابسته به شهرداری اجرا می‌شود.  

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ جوادیان،مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به فعالیت دوساله واحد بهینه سازی و نگهداری تعمیرات در سازمان پارک‌ها اظهار کرد: با توجه به اهمیت مسئله انرژی موضوع استانداردسازی، بهینه سازی، نگهداری و تعمیرات،طرح ممیزی انرژی در بوستان‌ها و اماکن وابسته به شهرداری قم اجرا می‌شود.


وی افزود: در روند بررسی‌های به عمل آمده در سطح مناطق هشتگانه بسیاری از معضلات و مشکلات مشخص شد به عنوان مثال اینکه برخی از انشعابات موجود متناسب با نیاز بوستان‌ها و شهرداری نبود.


مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تاکید بر اینکه در برخی موارد انشعاباتی وجود داشت که علیرغم هزینه‌هایی که شهرداری برای آن می‌پرداخت اما مشخص نبود انشعابات مربوط به چه نهاد یا فردی است خاطرنشان کرد: در مواردی تاسیسات نصب شده در زمان‌های قبل در موتورخانه‌ها و غیره در حال حاضر آن راندمان لازم را نداشته است.


جوادیان گفت : در این شرایط باید قطعاً تغییراتی متناسب با استاندارد روز در آن ایجاد کرد تا هزینه‌های تعمیرات و نگهداری کاهش یافته و در مصرف انرژی بتوانیم صرفه جویی کنیم تا در نهایت به راندمان ایده آل برسیم، از همین رو مبحث ممیزی انرژی در اولویت قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ممیزی انرژی و شناسایی همه انشعابات موجود اماکن و عرصه‌های مربوط به شهرداری است گفت: در این طرح مرحله اول شناسایی انشعابات و مشکلات موجود است و در مرحله دوم اصلاحات مورد نظر انجام می‌شود و در مرحله سوم پیمانکار و مشاور موظف به بررسی اطلاعات جمع آوری شده و ارائه پیشنهادات در راستای کاهش مصرف انرژی و هزینه‌ها خواهد بود و در مهم‌ترین و آخرین مرحله اجرایی نمودن پیشنهادات مذکور است که طبق اولویت بندی در دستور کار قرار خواهد گرفت.


 مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: در روند ممیزی انرژی همه انشعابات از نظر مالکیت، تعرفه و قدرت درخواستی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/ش

طرح ممیزی انرژی در بوستان‌های قم اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار