پژو 2008

پژو 2008 برای نخستین بار در سال 2013 توسط شرکت خودروسازی پژو در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، پژو 2008 برای نخستین بار در سال 2013 توسط شرکت خودروسازی پژو در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شد. این خودرو با کد A94 و برروی پلت فرم PF1 طراحی و توسعه یافته است و دارای قطعات الکترونیکی مشترک با پژو ۲۰۸ همراه با گیربکس‌های ۵ و ۶ دنده دستی و ۴ تا ۶ دنده اتوماتیک عرضه می‌شود.

این خودرو که حدودا 4 سال پیش تولیدش آغاز شد، در اول تیرماه 95 توسط شرکت ایکاپ ( ایرانخودرو – پژو) استارت تولید آن به صورت اشتراکی در داخل زده شد. شرکت ایکاپ به تولید و مونتاژ خودروهای تولید مشترک ایران خودرو و پژو در ایران خواهد پرداخت. بر اساس توافق انجام‌شده و شرایطی که وزارت صنعت معدن و تجارت اعلام کرده است، خودروهایی در این کارخانه تولید می‌شوند که کمتر از ۳ سال از طراحی و تولید آن‌ها در بازار روز جهان گذشته باشد.

ایکاپ در فاز اول به تولید و داخلی سازی سه خودروی پژو 2008، پژو 301 و پژو 208 می‌پردازد تا در عرض سه سال این خودرو به ۸۰ درصد ساخت ایران برسد.

پژو 2008 توسط خودروسازی فرانسوی در ۸ نسخه‌ در 2 گروه بنزینی و دیزلی عرضه می شود که از این تعداد ۳ نسخه از۲۰۰۸ دیزلی و ۵ نسخه‌ی دیگر بنزینی خواهند بود . نمونه های بنزینی این خودرو با پیشرانه‌های PureTech و حجم ۱۲۰۰ سی‌سی وارد بازار شده اما طبق گفته‌ی مسئولین ایران خودرو، کراس‌اوور فرانسوی با یک موتور ۱.۶ لیتری مشابه نمونه‌ی به‌ کاررفته در پژو ۵۰۸ به بازار عرضه می‌شود.

نسخه ای که قرار است توسط ایرانخودرو وارد بازار شود نمونه ی ۱.۶ لیتری است که به یک توربو شارژ تجهیز شده و این امر موجب می شود تا این پیشرانه ۱۶۵ اسب بخار در 6000 دور در دقيقه قدرت و 240 نيوتن متر در 1400 دور در دقيقه گشتاور تولید کند.

این خودرو برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر از حالت سکون به ۹ ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 206 کیلومتر در ساعت است براساس اعلام ایرانخودرو مصرف سوخت این خودرو در داخل شهر 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر، خارج شهر با سرعت ثابت 4.9 لیتر و به صورت ترکیبی برآیند این 2 عدد به 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر خواهد رسید.

خودروساز فرانسوی برای ارائه جلوه ای جذاب و اسپرت 2008 را با خطوط قوسی و عضلانی طراحی کرده است. وجود برجستگی‌ کاپوت، به همراه فرورفتگی درب پشت، چراغ‌های قوسی با یک فرورفتگی در بخش میانی، زه‌های مشکی دور تا دور خودرو به‌خصوص در زیر درها، طراحی یک ورودی عظیم هوا موجب شد تا 2008 نمره ی خوبی از منتقدین خود در بخش طراحی خارجی دریافت کند.

اقدامات طراحان پژو به همین جا ختم نمی شود بلکه آنها سعی کردند تا بحث القای حس اسپرت در نمای خارجی 2008 در کابین این خودرو هم وجود داشته باشد به همین علت طراحی داشبورد اولین بخشی است که در نگاه اول افراد را به خود متوجه می کند همچنین نورپردازی آبی‌رنگ دور نشانگر‌‌های وضعیت سرعت و دور موتور، فرمان حجیم و طراحی ساده‌ی داشبورد و کنسول وسط نشانگر تلاش طراحان این خودروسازی فرانسوی است.

حجم فضای کابین برای سرنشینان مناسب بوده و به همین علت پژو ۲۰۰۸ را از لحاظ فضای داخلی می‌توان مناسب برای جوانان و خانواده‌های کم‌جمعیت دانست. فضای صندوق بار حدود ۴۱۰ لیتر گنجایش داشته که با خواباندن صندلی سرنشینان عقب، این حجم تا ۹۱۷ لیتر افزایش می‌یابد به همین علت مشکلی برای سفرهای طولانی بین شهری نخواهید داشت.

کروز کنترل، صندلی الکترونیکی راننده، کنترل ارتفاع صندلی راننده، سوکت برق ۱۲ ولتی، پورت‌های USB و ۳.۵ میلی‌متری، بلوتوث، ۶ اسپیکر (۲ عدد جلو، ۲ عدد عقب و ۲ توییتر)، کامپیوتر سفری، باربند، قفل مرکزی، نمایشگر وضعیت دنده، دماسنج، سانروف و چراغ رانندگی در روز از جمله امکانات رفاهی پژو 2008 است.


البته از دیگر امکانات رفاهی این اتومبیل که برای برخی از تیپ‌های آن به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود، عبارتند از دوربین عقب، سیستم تهویه اتوماتیک، آینه با گرمکن برقی، شیشه‌ی دودی، سیستم ناوبری، صفحه نمایش لمسی، صندلی‌های تمام چرم، سیستم کمکی پارک، بالابر خودکار پنجره‌ها، نورپردازی ال‌ای‌دی‌ کابین و تنظیم ارتفاع صندلی سرنشین اشاره کرد.

 

انتهای پیام/ 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۹ فروردين ۱۴۰۰
پژو
Iran (Islamic Republic of)
SNM
۱۷:۲۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
ماشين فوق العاده ايست نسبت به قيمتش در اين بازار گرانى خودرو ، بهترين انتخاب ست صد در صد بعد از مدتى تقاضا روى اين ماشين بسيار زياد خواهد بود و رشد قيمتى خوبى خواهد داشت
آخرین اخبار