آقابابایی در نشست ستاد اربعین:

حذف دلار از ویزای زیارتی در دستور کار قرار گرفت/سفر وزیر کشور به مرز مهران و شلمچه

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: سفیر عراق در ایران از حذف دلار از ویزای زیارتی استقبال کرد و این موضوع دستور کار قرار گرفت.

حذف دلار از ویزای زیارتی در دستور کار قرار گرفت/سفر وزیر کشور به مرز مهران و شلمچهبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی که صبح امروز در محل وزارت کشور برگزار شد با بیان اینکه اکنون مهمترین موضوع زائران اربعین، حمل و نقل آنان است، اظهار کرد: میزان ورودی زائران از اول ماه صفر تا ١٢ شب گذشته به کشور یک میلیون و ١١٥ هزار و ١١٩ زائر بوده است و همچنین از ساعت ١٢ شب گذشته تا ساعت ٦ صبح امروز ٨٢ هزار و ٨٨٦ زائر وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ٥١ درصد از مرز مهران، ٢٩ درصد از مرز شلمچه، ١٦ درصد از مرز چذابه و چهار درصد از مرز‌های هوایی وارد کشور شدند.

آقابابایی با اشاره به افزایش میزان ورودی زائران از مرز مهران، گفت: با توجه به میزان رفت، دو الی سه درصد ورودی از مرز مهران افزایش یافته است و پیش بینی می‌شود که از امروز هم این میزان افزایش داشته باشد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مهمترین مساله حمل و نقل زائران است و تاکنون هیچ گزارشی از کمبود خودرو و یا ترافیک در مسیر مرز‌ها نداشتیم.

آقابابایی اضافه کرد: براساس گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، امروز صبح حدود ٨٠٠ دستگاه اتوبوس در مرز مهران مستقر شده اند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی با بیان اینکه تصادفات فوتی و جرحی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، گفت: در ٦ استان هدف،٦٧ درصد تصادفات منجر به فوت و ٦٠ درصد تصادفات جرحی کاهش یافته است و در مجموع می‌توان گفت که با کاهش ٥٠ درصدی تصادفات فوتی و جرحی داشتیم.

آقابابایی با اشاره به جلسه‌ای که اخیرا با سفیر عراق برگزار شد، گفت: در این جلسه سه موضوع مورد بررسی قرار گرفت و از مسئله خذف دلار از ویزا سفیر عراق استقبال کرد و قرار شد تا این موضوع در دستور کار خودشان و وزارت خارجه این کشور قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت حذف ویزا‌های مانیفستی در طول سال، ادامه داد: به دلایل مبهمی تاکنون ویزا‌ها به صورت مانیفستی صادر می‌شد و این موضوع در دست پیگیری است تا دیگر عراقی‌ها ویزا را به صورت مانیفستی صادر نکنند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی از سفر وزیر کشور به مرز شلمچه و مهران در روز شنبه خبر داد و درباره زائران پاکستانی، گفت: یکی از آسیب‌های امسال ما در مورد اتباع کشور پاکستان بود و بناست جلساتی در این مورد برگزار شود تا پاکستان ویزای زائران خود را به صورت مانیفستی صادر نکند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
چرا ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
ای کاش قسمت منم میشد میرفتم کربلا .
آخرین اخبار