وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان/علل حذف بودجه پژوهشی در مجلس

وزارت علوم در هفته‌گذشته با رویدادهای متعددی مواجه بود که در این بسته خبری به بیان برخی از این موارد می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این هفته با اخبار متنوع و بیشماری روبه رو بود که خلاصه‌ای از آن را می‌توانید در ادامه دنبال کنید.

 افزایش 15 درصدی ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر

معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر گفت:ضمن اینکه در سه سال اخیر ظرفیت خوابگاه‌ها 15 درصد افزایش یافته است، یک ساختمان جدید هم با کمک خیرین در دست ساخت است و در صورت بهره‌برداری از آن باز هم ظرفیت این خوابگاه‌ها 15 درصد افزایش می‌یابد که پس از آن مشکل حادی نخواهیم داشت ولی تصمیم داریم طبق برنامه ششم توسعه تا صد در صد افزایش پیش برویم و به یک استاندارد خوبی برسیم.

بازدید روزانه 1200 نفر از مرکز اطلاعات ایران

پورعلی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت:یکی از اهداف ما در جهاد دانشگاهی فراهم کردن نشر داده‌های علمی در قالب نشریات علمی و تخصصی است که امسال هم خوشبختانه 40 نشر داده‌های علمی در جهاد دانشگاهی در حال انتشار است.

پورعلی اضافه کرد: ما برای اینکه بتوانیم سهولت را برای دانشجویان فراهم کنیم در مرکز اطلاعات ایران تمامی نشریات را برای دانشجویان و اساتید فراهم کردیم به طوری که روزانه 1200 نفر از مرکز اطلاعات ایران بازدید دارند.

 ثبت نام بیش از 16 هزار داوطلب در دانشگاه علمی کاربردی

توکلی مشاور عالی سازمان سنجش گفت: تاکنون بیش از 16 هزار داوطلب در دوره‌های کاردانی دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت‌نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: متقاضیان پذیرش دوره‌های مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی اعم از اینکه در دوره مهرماه ۹۶ ثبت نام کرده یا ثبت نام نکرده‌اند، می‌توانند با توجه به مفاد اطلاعیه‌ سازمان سنجش آموزش کشور و از طریق لینک جستجوی کدرشته محل‌های تحصیلی پس از پرداخت هزینه ثبت نام با مراجعه به مراکز آموزشی پذیرنده، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

 همکاری دانشگاه امیرکبیر و شهرداری جهت جمع آوری پسماند‌های صنعتی

اردشیر رئيس مركز پژوهش محيط زيست دانشگاه اميركبير گفت:نه تنها در زمينه آب بلكه در زمينه های ديگر از جمله خاک و پسماند های صنعتی نيز اقدامات مناسبی انجام داده ايم.

رئيس مركز پژوهش محيط زيست دانشگاه اميركبير با اشاره به اينكه همكاری های مختلف و بسيار خوبی از سوی مركز پژوهش های محيط زيست دانشگاه اميركبيربا پالايشگاه های كشور و شهرداری ها انجام شده است، اظهار كرد: در زمينه جمع آوری آب های سطحی و پسماند های صنعتی و همچنين نگه داشتن آب به جای انتقال آن راهكارهای بسيار خوبی ارائه شده است.

 صدور 40 هزار مجوز خروج از کشور برای دانشجویان اعزام به اربعین

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت:تمامی دانشجویانی که برای اربعین عازم عتبات هستند ، اگر مشکل سربازی دارند ستاد عمره برای آنها مجوز خروج دریافت خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجوز خروج از کشور بیش از 41 هزار نفر از دانشجویان مشمول اخذ شده و پیش‌بینی می‌کنیم این مقدار 50 هزار دانشجو افزایش یابد.

علل حذف بودجه پژوهشی در مجلس

پروانه مافی نماینده تهران در مجلس گفت:بر اساس بررسی های صورت گرفته این بودجه پژوهشی در مجلس حذف شد و اگر پژوهشی برای حل مشکل در بخش عملیاتی کشور بتواند مشکلات و مسائلی را برطرف کند قطعا مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص حذف بودجه پژوهشی که از سوی مجلس صورت گرفت، یادآور شد: این یک بودجه رسمی بود که عملا کاربرد مناسب و لازمی را نداشت و لذا حذف گردید.

راه اندازی صندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان

سلطانی رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت:سازمان پژوهش ها می تواند در تاسیس این صندوق ها پیش قدم باشد و در اینصورت برای اختراعاتی که در خود سازمان پتنت (سند ثبت اختراع) گرفته اند سرمایه گذاری و آنها را تجاری سازی کند.

رئیس صندوق نوآوری گفت: همچنین آمادگی داریم با همکاری مرکز رشد سازمان پژوهش های صنعتی نیزصندوق پژوهش و فناوری خطرپذیر تاسیس کنیم تا از شرکت های دانش بنیان شکل گرفته در این مرکز به طور ویژه حمایت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار