خودداری دبیرکل ناتو از اعلام آمار نهایی افزایش نیرو‌ها در افغانستان

استولتنبرگ امروز در یک کنفرانس خبری در حاشیه نشست وزرای دفاع ناتو، از اعلام آمار نهایی افزایش نیور‌های سازان پیمان آتلانتیک شمالی در افغانستان خودداری کرد.

خودداری دبیرکل ناتو از اعلام آمار نهایی افزایش نیرو‌ها در افغانستانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرزگرای فرانسه، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (‌ناتو) امروز (پنجشنبه) با خودداری از اعلام آمار نهایی مربوط به نیروهای نظامی کمکی در مأموریت ناتو در افغانستان،افزایش این نیروها را حدود سه هزار نظامی برآورد کرد.

استولتنبرگ در دومین روز از نشست وزرای دفاع ناتو در کنفرانس خبری در بروکسل گفت: «ما در روند افزایش تعداد نیرو قرار داریم؛ اما آن را نهایی نکرده ایم. بنابراین امکان اینکه آمار نهایی داده شود وجود ندارد». وی گفت نیروی مأمور ناتو در افغانستان در حال حاضر 13 هزار نظامی دارد و این تعداد قرار است سال آینده نزدیک به 16 هزار نیرو افزایش یابد».

ژنرال آمریکایی کورتیس اسکاپاروتی، رئیس نیروهای ناتو در اروپا، نیز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: «شمار بسیاری از کشورهای ناتو همچنان در حال نهایی کردن مشارکت خود هستند».

منابع دیپلماتیک اعلام کردند آمریکا که از دیگر کشورهای ناتو خواسته است تقریبا یک هزار نظامی دیگر به افغانستان اعزام کنند، احتمال دارد به اعزام 700 نظامی دیگر بسنده کند. این منابع اعلام کردند از سوی دیگر، آمریکا قرار است 2800 نظامی دیگر را برای مأموریت آموزش و مشاوره ارتش افغانستان اعزام کند. ادعا شده است این نظامیان در درگیری ها شرکت نخواهند کرد.

این افزایش نیرو یکی از پیامدهای «راهبرد جدید» آمریکا در افغانستان است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، سال گذشته اعلام کرد. اما ژنرال آمریکایی جان نیکولسن که ریاست نیروی مأمور ناتو در افغانستان را بر عهده دارد، روز پنجشنبه اعلام کرد «افغان‌ها به خوبی از پس طالبان ها برآمده اند. حتی در درگیری های بسیار شدید، دشمن قادر نبوده است به اهداف خود برسد». نیکولسون گفت طالبان نتوانسته است هیچ شهر بزرگی را تصرف کند.

 

انتهای پیام/

استولتبنرگ آمار نهایی افزایش نیروهای ناتو در افغانستان را اعلام نکرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار