مخالفت گزینه انتخابی ترامپ در وزارت امنیت داخلی با ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک

فردی که از سوی دونالد ترامپ برای احراز وزارت امنیت داخلی آمریکا معرفی شده با ساخت یک دیوار مرزی کامل میان این کشور و مکزیک مخالف است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ «کریستین نیلسن»، فرد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا برای احراز پست وزارت امنیت داخلی، در سخنرانی سنا نظری متفاوت با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، مطرح و اعلام کرد: هیچ نیازی به ساخت دیوار مرزی در سراسر مرز مشترک با مکزیک وجود ندارد.

«جان کیلی»، وزیر پیشین امنیت داخلی آمریکا، نیز چنین دیدگاهی داشت و سرانجام از سوی ترامپ برکنار شد. «نیلسن» سابقه معاونت «جان کیلی» را در زمان وزارت او در امنیت داخلی آمریکا داشته است.

نیلسن ۴۵ ساله در جلسه استماع سنا گفت: راهکار‌های مفید دیگری برای تامین امنیت مرزی آمریکا وجود دارد. می‌توان در این زمینه با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و پهپاد‌های شناسایی کنترل مرز‌ها را در دست گرفت. ما برای یافتن بهترین راهکار با همه مقامات ایالتی و محلی همکاری خواهیم داشت و از دیدگاه آن‌ها استفاده می‌کنیم.

نیلسن که یک کارشناس امنیت سایبری است، برای قرار گرفتن در این پست به تایید نهایی سنا نیاز دارد و پس از آن تامین امنیت مرزها، فرودگاه‌ها و اجرای سیاست‌های مهاجرتی بر عهده او خواهد بود.

وی همچنین به حمایت از کودکان مهاجری پرداخت که تحت حمایت قانون «داکا» هستند و گفت: حدود ۷۰۰ هزار کودک، نوجوان و جوان شامل قانون حمایتی داکا می‌شوند. ما یک راه حل دائم به آن‌ها بدهکار هستیم.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار