سازمان پزشکان بدون مرز: عربستان مانع از ورود دارو و غذا به یمن شده است

سازمان پزشکان بدون مرز اعلام کرد جنگنده‌های سعودی اجازه فرود به هواپیما‌های این سازمان را برای تخلیه کمک‌های بشردوستانه در یمن نمی‌دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، سازمان پزشکان بدون مرز از عربستان سعودی خواست بدون مانع تراشی اجازه فرود هواپیما‌های این سازمان را برای تخلیه کمک‌های بشردوستانه خود در یمن بدهد.

شبکه تلویزیونی الجزیره مباشر نیز به نقل از استفان دوژاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد: تاکنون ائتلاف (متجاوز به یمن) به سرکردگی عربستان سعودی پاسخی به سازمان ملل درباره (علت) جلوگیری از ورود غذا و دارو به یمن نداده است.


او در کنفرانس خبری خود در نیویورک گفت: باید عربستان سعودی توضیح دهد که چرا ائتلاف مانع از ورود دارو و غذا به یمن شده است.

سازمان ملل اعلام کرد: اقدام ائتلاف (متجاوز به یمن) به سرکردگی عربستان سعودی در بستن گذرگاه‌های هوایی، زمینی و دریایی یمن به معنای محاصره این کشور است که باعث تشدید مشکلات مردم این کشور می‌شود.

در خبری دیگر پانزده سازمان بشردوست روز چهارشنبه ضمن انتقاد شدید از محاصره یمن که فعالیت‌های امدادرسانی را در این کشور مختل کرده و آن را در آستانه فاجعه انسانی قرار داده است، از سرگیری هر چه سریع‌تر امدادرسانی را در این کشور خواستار شدند.

 

انتهای پیام/

 

ممانعت عربستان از ورود کمک‌های بشردوستانه به یمن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار