هواشناسی؛

پیش‎بینی هوای بروجرد با آسمانی نیمه ابری

رئیس سازمان هواشناسی بروجرد گفت: هوای بروجرد به صورت آسمانی نیمه ابری با ورزش باد ملایم و گرد و خاک پیش‎بینی می‎شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ بهروز یاراحمدی رئیس سازمان هواشناسی بروجرد  اظهار کرد: هوای بروجرد در ۲۴ ساعت آینده به صورت آسمانی نیمه ابری همراه با ورزش باد ملایم و گرد و خاک پیش‎بینی می‎شود.

وی عنوان کرد: حداقل و حداکثر دمای امروز بروجرد بین ۷ و ۲۴ درجه سانتیگراد در نوسان خواهد بود.

رئیس سازمان هواشناسی بروجرد در خصوص احتمال بارش باران در این شهرستان تا پایان هفته جاری خاطر نشان کرد: تاکنون پیش‎بینی‎ها از بارش باران تا پایان هفته خبر نمی‎دهد، البته امید است که در روز‌های آینده با بررسی نقشه‎های آب و هوایی اظهار نظر دقیق‎تری داشته باشیم.

یاراحمدی با اشاره به بارش روز‌های اخیر در برخی مناطق لرستان تاکید کرد: بیشترین آمار بارندگی روز‌های اخیر ۱۰ میلی‎متر و متعلق به شهرستان خرم‎آباد بود، همچنین میزان بارش در در بروجرد نیز ۳ میلی‎متر بود.

وی در ادامه تصریح کرد: پیش‎بینی می‎شود که امسال وضعیت بارش‎ها در منطقه بروجرد در حد نرمال باشد که در صورت تحقق این مهم وضعیت بارندگی‎های در این شهرستان خوب خواهد بود.

رئیس سازمان هواشناسی بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص زمان کشت پائیزه محصولات در اراضی دیم این شهرستان بیان کرد: با توجه به پیش‎بینی زمان شروع بارش‎ها توصیه‎های متعدد و مکرری درباره شروع دیرتر بارندگی‎‎ها به کشاورزان داده شده است.

یاراحمدی افزود: به این ترتیب به کشاورزان توصیه شده است که باید نسبت به روش سنتی کشت محصولات پائیزه، دیرتر نسبت به کشت دیم امسال خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: درصورتیکه کشاورزان به توصیه‎های هواشناسی عمل کرده و تاکنون کشت پائیزه دیم خود را انجام نداده باشند، مشکلی برای آنان به وجود نمی‎آید.

رئیس سازمان هواشناسی بروجرد در خصوص کشاورزانی که اقدام به کشت محصول کرده‎اند، گفت: با توجه به بارش کم روز‌های اخیر و بارش‎های بعدی که میزانشان کم خواهد بود، دانه‎ها در زمین سبز می‎شوند و با توجه به اینکه پس از آن بارندگی نداریم، از بین می‎روند.

یاراحمدی در توصیه به کشاورزانی که تاکنون اقدام به کشت محصولات دیم نکرده‎اند، تصریح کرد: این کار را به پس از یک بارندگی ۱۰ میلی‎متری و یا بیشتر از آن که زمین آماده کشت می‎شود، موکول کنند.

وی عنوان کرد: در این صورت محصول پس از کشت به بارش‎های برف و باران و برف زمستان برخورد می‎کند.

انتهای پیام/م

 هوای بروجرد با آسمانی نیمه ابری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.