بررسی مشکلات بانکی ایران و ایتالیا + فیلم

کارآفرینان ایرانی و ایتالیایی تداوم مشکلات بانکی دو جانبه را بزرگترین مانع در توسعه روابط اقتصادی میان دو کشور اعلام کردند.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ در همایشی در رم که به ابتکار اتاق های مشترک بازرگانی دو کشور و با حضور جمعی از فعالان اقتصادی و نمایندگان بانک های ایرانی و ایتالیایی برگزار شد، اخرین وضعیت روابط بانکی دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.احمد پورفلاح رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا با بیان این که در این همایش هیات ایرانی با 25 نفر در بخش های صنعت، معدن، بانک و بیمه حضور دارند به خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در رم گفت:« پس از گذشت دو سال از رفع تحریم ها و تلاش مسئولان و بنگاه داران دو کشور، متاسفانه هنوز نتوانسته ایم به رکوردهای مورد نظر برسیم و عمده ترین مشکل که مانع آن شده، بحث انتقال پول، ارتباطات بانکی و عدم پوشش یمه کافی و یک سری مسائل جنبی است. وی ضمن ابراز امیدواری به حل هر چه زودتر مشکلات بانکی دو جانبه افزود: پس از برجام وظیفه همه اتاق های مشترک است تا در این زمینه دولت را یاری کرده و افق های جدید در مقابل دست اندرکاران و فعالان اقتصادی ایران باز کنند و امیداوریم که دولت نیز از این اعلام آمادگی بخش خصوصی که در اتاق بازرگانی مشترک و در اتاق بازرگانی ایران به دولت اعلام کردیم، استقبال کند».
پییر لوئیجی داگاتا، دبیر اتاق بازرگانی ایتالیا و ایران نیز تاکید کرد:« بدون تردید مشکلاتی در حوزه مالی وجود دارد. مسئله این است که اکثریت قریب به اتفاق بانکهای بزرگ بین المللی از جمله بانکهای ایتالیایی به دلیل اعمال نفوذ شدید بانکهای امریکایی، با ایران کار نمی کنند».
گفتنی است افتتاح حساب بانکی برای ایرانیان در بانک های بزرگ ایتالیایی نیز همچنان با مشکلات زیادی روبرست.مارکو فازولو، نماینده بانک « مونته پاسکی دی سیه نا» که سالهاست با ایران همکاری دارد گفت:« ما میتوانیم برای ایرانی ها حساب باز کنیم. اما نمی توانیم ابزار مالی مانند کارت اعتباری یا دسته چک برای ایرانیها صادر کنیم. چرا که وقتی یک تبعه ایرانی با استفاده از کارت اعتباری بانک خود به صورت اینترنتی مثلا از آمازون خرید می کند، آنوقت دوباره پای امریکا به میان کشیده می شود».
در عین حال جهانبخش مظفری سفیر کشورمان در ایتالیا ابراز امیدواری کرد که مشکلات بانکی میان دو کشور در اینده نزدیک برطرف شود. در همین حال دولت ایتالیا در پی فشار صاحبان صنایع این کشور برای کار با ایران، اعلام کرده با وجود تداوم تهدید و تحریما های یک جانبه آمریکا علیه کشورمان در پی راهکاری برای برداشته شدن موانع بانکی میان دو کشور است. حالا باید دید این اراده دولت ایتالیا تا چه اندازه عملی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
 

بررسی بزرگترین مانع در روابط اقتصادی ایران و ایتالیا + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.