حجت‌الاسلام سیدرمضان موسوی مقدم در بازدید از رادیو اربعین؛

امام حسین(ع) با خون خودشان منشور اسلام حقیقی را امضا كردند

قائم مقام رسانه ملی گفت: امام حسین(ع) با خونشان منشور اسلام حقیقی را امضا کردند و عاشورا حقایق دین را رونمایی نمود.

امام حسین(ع) با خون خودشان منشور اسلام حقیقی و ناب را امضا كردندبه گزارش  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رمضان موسوی مقدم قائم‌مقام رئیس رسانه ملی همراه با جعفری قائم‌مقام معاونت صدا و كوچک‌زاده مدیر رادیو اربعین، از رادیو اربعین بازدید كرد و از نزدیك در جریان آخرین فعالیت‌های این شبكه پرمخاطب رادیویی قرار گرفت.

در این بازدید كوچک‌زاده مدیر رادیو اربعین گزارشی از نحوه فعالیت رادیو اربعین و پخش 24 ساعته این شبكه رادیویی برای مخاطبان داخلی و خارجی بیان كرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم نیز در این بازدید كه به طور مستقیم از رادیو اربعین پخش می‌شد، با اشاره به بخش‌هایی از وصیت امام حسین(ع) مبنی بر اینكه «من به سمت كربلا نمی‌روم مگر برای اصلاح دین جدم» گفت: بعد از رحلت نبی مكرم اسلام (ص) تا سال 60 هجری و در جریان اتفاقاتی كه رخ داد، از اسلام نامی جز در حدی كه بیان شود باقی نمانده و محتوای اسلام توسط بنی‌امیه از بین رفته بود و سنت‌های حضرت رسول كه بنیان و اساس اسلام محسوب می‌شد از بین رفته بود.

وی افزود: در این مقطع زمانی، نظام اسلامی به یك نظام سلطنتی موروثی تبدیل و اسلام از مسیر اصلی خود منحرف شده بود.

قائم‌مقام رئیس رسانه ملی با تأكید بر اینكه اگر عاشورا نبود معلوم نبود كه دین به چه مسیری كشیده می‌شد، تصریح كرد: امام حسین(ع) با خون خودشان منشور اسلام حقیقی و ناب را امضا كردند و با عاشورا بسیاری از حقایق اسلام رونمایی شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم در ادامه به رسالت و وظایف سنگین حضرت زینب(س) بعدازظهر عاشورا اشاره كرد و گفت: از عصر عاشورا پیام‌رسانی حضرت زینب(س) آغاز شد و ایشان فلسفه این قیام تاریخی را تبین و ترویج كردند.

وی ادامه داد: حضرت زینب(س) در هر نقطه‌ای كه فرصتی به وجود می‌آمد با سخنرانی‌های قراء و امام سجاد(ع) نیز با خطبه‌های كوبنده چه در مسجد اموی شام و چه در نقاط دیگر، چهره پلید دستگاه بنی‌امیه را آشكار و برای مردم مشخص كردند و واقعیت عاشورا برای مردم تبیین شد.

قائم‌مقام رئیس رسانه ملی با بیان اینكه به‌ واسطه حركت كاروان كربلا، عاشورا جهانی شد و استمرار پیدا كرد، گفت: مردم نیز در طول تاریخ با پیروی از اهل‌بیت(ع) و علمای دین، به دلیل عشق و ارادت به امام حسین(ع) حركت اربعین را ادامه دادند و این سنت حسنه را حفظ كردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم با اشاره به اینكه در حال حاضر در مراسم اربعین ارادتمندانی از 90 كشور دنیا حضور پیداكرده و این مراسم بزرگ را احیا می‌كنند، تصریح كرد: راهپیمایی اربعین و حضور 25 میلیونی زائران، در دنیا بی‌نظیر است.

قائم‌مقام رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از سخنانش كه به‌ صورت زنده از رادیو اربعین پخش می‌شد به شیطنت رسانه‌های غربی برای پوشش ندادن مراسم اربعین اشاره كرد و افزود: امروزه رسانه‌های غربی با سیاست‌گذاری‌های خاص، به‌ راحتی از پوشش مراسم اربعین عبور می‌كنند و برخی از رسانه‌ها نیز به دنبال تحریف این واقعیت عینی و تاریخی كه در معرض دید عموم قرار دارد اقدام می‌كنند و مایه تأسف رسانه‌های قرن بیستم است كه از كنار این اجتماع عظیم مردمی به‌راحتی می‌گذرند و این در حالی است كه رسانه‌های صهیونیستی بر اندام باطل لباس حق می‌پوشانند و با نشر اكاذیب، برای مردم و افكار عمومی برنامه تولید و از كنار این واقعیت مهم عبور می‌كنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی مقدم در پایان با بیان اینكه اگر همه دوربین‌ها و همه صداها بكار گرفته شود نمی‌توانند گوشه‌ای از مراسم اربعین را پوشش دهند، گفت: در حال حاضر رسانه ملی در كنار نزدیك به 300 رسانه بین‌المللی، راهپیمایی عظیم اربعین را پوشش می‌دهد و در این‌ بین تلاش می‌كند آنچه واقعیت دارد را به مردم نشان دهد.

 

انتهای پیام/

قائم مقام رئیس رسانه ملی از رادیو اربعین بازدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار