در حاشیه نشست هیئت دولت:

سیف: کاسپین در آینده موسسه‌ای مجاز خواهد بود/ پیگیری مسدود شدن حساب بانکی دانشجویان ایرانی مقیم چین

رئیس کل بانک مرکزی گفت: کاسپین در آینده موسسه مجاز خواهد بود و می‌تواند کارش را ادامه دهد.

سیف: کاسپین در آینده موسسه‌ای مجاز خواهد بود/ پیگریر مسدود شدن حساب بانکی دانشجویان ایرانی مقیم چینبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به مصوبات امروز هیئت دولت، اظهار کرد: امروز مصوبه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفت و براساس نیازهای موضوع اصلاحاتی تصویب شد، این لایحه به سرعت به مجلس ارائه شود.

وی افزود: با به کارگیری این اصلاحیات در قانون مبارزه با پولشویی بخشی از مشکلات در نظام بانکی برطرف می‌شود، همچنین در جلسه امروز درباره تصویب آیین نامه استفاده از منابع 1.5 میلیارد دلاری اشتغال روستایی از صندوق توسعه ملی مباحثی مطرح و مقرر شد که نظام بانکی می‌تواند با نرخ سود 6 درصد برای ایجاد اشتغال در روستاها اقدام کند.

سیف ادامه داد: در گذشته قرار بود نظام بانکی از منابع خود 20 هزار میلیارد تومان به ایجاد اشتغال اختصاص دهد که در خرداد ماه سال گذشته این دستورالعمل به همه بانک‌ها و سرپرست‌های آنها در استان‌های مختلف ابلاغ شد، خوشبختانه این طرح در حال انجام است تا به نتیجه مورد نظر دست پیدا کند.

رئیس بانک مرکزی اظهار کرد: همچنین سال گذشته نظام بانکی تجربه موفقی برای ایجاد تحرک و افزایش پولی در بنگاه‌های کوچک و متوسط داشت، امسال هم برای همین امر 20 هزار میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده‌ایم، همچنین 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات برای نوسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط در نظر خواهیم گرفت.

وی بیان کرد: بانک مرکزی با دعوت از سایر بانک‌ها طرح ضربتی وام قرض‌الحسنه ازدواج را اجرایی کرد، خوشبختانه مورد استقبال بانک‌ها قرار گرفت و صف این تسهیلات وضعیت بهتری پیدا کرد.

سیف اضافه کرد: در طول 50 روز، 520 هزار مورد توانستند از طرح قرض‌الحسنه ازدواج استفاده کنند به طوری که طبق گزارش دریافت شده تاکنون 9 هزار میلیارد تومان به متقاضیان پرداخت شده است.

رئیس بانک مرکزی ادامه داد: ‌تا پایان سال روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح افزایش خواهد یافت و امیدواریم در پایان سال صف قرض الحسنه ازدواج وجود نداشته باشد.

وی بیان کرد: در طرح ضربتی ازدواج  130 هزار نفر متقاضی بودند که 80 هزار نفر آنها تشکیل پرونده دادند، 50 هزار نفر آنها هم در شرف تشکیل پرونده هستند.

سیف در ادامه با اشاره به وضعیت سپرده گذاران موسسات غیرمجاز خاطرنشان کرد: براساس تصمیمی که سران سه قوه در نشست مشترک خود اتخاذ کردند مقرر شد کمیته‌ای تشکیل شود تا تصمیمات لازم را در خصوص وضعیت سپرده گذاران اتخاذ کنند.

رئیس بانک مرکزی افزود: خوشبختانه این کمیته نخستین جلسه خود را تشکیل داده است و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده با دستور رئیس قوه قضاییه حساب‌های توقیف شده رفع توقیف شد، همچنین با استفاده از همان حساب‌ها منابع خط اعتباری بانک مرکزی پرداخت شد.

وی متذکر شد: در اولین مرحله حساب‌های 200 میلیون تومانی که به دلیل توقیف‌ها متوقف شده بود ادامه پیدا کرد، از هفته آ‌ینده پرداخت 200 میلیون تومان به سپرده‌گذارانی که بیش از 200 میلیون تومان سپرده داشتند انجام خواهد شد.

سیف تأکید کرد: همچنین 10 درصد سپرده کسب شده از سپرده گذاران به آنها پرداخت می‌شود و سپرده گذاران می‌توانند با افتتاح حساب منابع خود را سپرده گذاری یا دریافت کنند.

رئیس بانک مرکزی گفت: موسسه مالی کاسپین در آینده موسسه‌ای مجاز و فعال خواهد بود، می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد؛ مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

وی همچنین درباره مسدود شدن حساب بانکی دانشجویان ایرانی مقیم چین تصریح کرد: در این زمینه مذاکراتی انجام شده است، سفیر ایران در چین سوء تفاهمی که برای بانک‌های چینی پیش آ‌مده را بررسی و پیگیری می‌کند، بنده هم با ارسال نامه‌ای خواستار رسیدگی به این موضوع شدم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۱ ۲۳ آبان ۱۳۹۶
این موسسه کاسپین پول های مردم را کی میدهند؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
کی پول های مردم را میدهند؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۹ ۲۱ آبان ۱۳۹۶
چرا در مورد موسسه ارمان که به بانک ملل سپرده شده حرفی نمی زنند ؟؟؟؟

چراااااا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
پول های مردم را کی میدهند ؟؟؟؟؟؟ خواهشمندم پیگیر باشید
Iran (Islamic Republic of)
-
۱۵:۲۹ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
لعنت خدا بر هر چی کلاهبردار و مال مردم خور ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۶ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
ای وای از سیستم قلدر بانکی ایران که همه جوره به جون مردم مومن و مسلمان ایران افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
بالاخره چی شد ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
با سلام و احترام
دلار در دو ماه گذشته حسابی رفته بالا و همینطور داره میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۲۰:۱۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
چرا درباره موسسه ارمان چیزی نمیگه هنوز سه میلیون ندادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
موسسه کاسپین چرا پول مردم را نمیدهند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
کی مجاز خواهد بود؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۵ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
چرا در مورد موسسه آرمان و تصمیماتی که گرفته شده چیزی گفته نمی شود؟؟؟/
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
مسئولان خواهشمندم رسیدگی کنند باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۳ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
چرا در مورد موسسه ارمان که به بانک ملل سپرده شده حرفی نمی زنند ؟؟؟؟
United States of America
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
موسسه کاسپین کی پول های مردم را میدهد؟؟
آخرین اخبار