با تلاش خیرین صورت گرفت؛

تحویل 19 طرح عمرانی بهداشتی در جنوب کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت:19 طرح عمرانی در حوزه بهداشت و درمان توسط خیرین در جنوب کرمان احداث و به دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تحویل داده شده است.

راه اندازی 9 طرح عمرانی بهداشتی در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،ایمان قاسم زاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش رسانه ها در جلب مشارکت خیرین سلامت گفت: یکی از ابزارهای مهمی که می تواند در فراهم نمودن زمینه مشارکت مردم نقش اساسی داشته باشد رسانه ها هستند تا زیرساخت های نظام سلامت از توسعه بیشتری برخوردار شود.

وی افزود: با اجرای طرح تحول سلامت اقدامات چشمگیری در حوزه بهداشت و درمان انجام شده است اما در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با توجه به وضعیت منطقه لازم است که در زمینه گسترش مشارکت مردم در امور خیر در راستای توسعه اقدامات بهداشت و درمان گام برداشته شود.

قاسم زاده با اشاره به فعالیت های حوزه مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی جیرفت اظهار کرد: مقوله سلامت در کشور به ویژه در مناطق محروم نمی تواند صرفا توسط دولت حمایت شود بلکه مشارکت مردم در این راستا لازم و ضروری است.

وی افزود: وزارت بهداشت با منابع محدودی که در اختیار دارد قادر نخواهد بود هزینه های این بخش مهم و حیاتی را تأمین کند بنابر این لازم است مردم به طور جدی به اجتماعی شدن دانشگاه کمک کنند چرا که تجربه ثابت کرده است هر جا مردم برای پیشبرد هدفی مشارکت داشته باشند، نتیجه بهتری کسب شده است.

قاسم زاده تصریح کرد: متأسفانه در حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی جیرفت به نسبت سایر مناطق کشور مشارکت خیرین و به طور کلی بحث اجتماعی شدن نظام سلامت کمرنگ بوده است که لازم است کار فرهنگی و زیربنایی بیشتری صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه در جنوب کرمان 19 طرح عمرانی بهداشت و درمان توسط خیرین احداث و تحویل دانشگاه علوم پزشکی جیرفت شده است، اظهار کرد: مردم برای کمک به توسعه خدمات بهداشت و درمان جنوب کرمان پیش‌قدم باشند و خیرین در این زمینه بازوی توانمند دولت باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت از سایر بخش های دولتی و مولفه های اجتماعی که در سلامتی مردم تأثیر دارند خواست با توجه به اینکه بیش از 70 درصد مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت مردم در بخشهای خارج از حوزه بهداشت و درمان از جمله کشاورزی، امنیت اجتماعی و ... هستند در برنامه های خود موضوع سلامت مردم را مد نظر داشته باشند.
انتهای پیام/ح

احداث طرح های عمرانی بهداشتی در جنوب کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.