استقرار بیش از 340 کارشناس بهداشت محیط در مرزهای سه گانه کشور

رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از استقرار بیش از 340 کارشناس بهداشت محیط در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه در ایام اربعین خبر داد.

استقرار کارشناسان بهداشت محیط در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ صادق حضرتی رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  با بیان اینکه فعالیت این تعداد کارشناس بهداشت محیط تا یک هفته بعد از اربعین ادامه دارد، اعلام کرد : نظارت بر بهداشت مواد غذایی و آب، دفع مناسب پسماندها، رعایت بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری های منتقله از آب و غذا از وظایف کارشناسان بهداشت محیط در مرزهای سه گانه است.

وی گفت : بزرگترین نگرانی در حوزه سلامت محیط در ایام اربعین، بهداشت آب، غذا و بهداشت عمومی شامل زباله و فاضلاب است که اگر رعایت نشود منجر به بروز بیماری و اپیدمی در بین زوار می شود و کنترل آن بسیار سخت خواهد بود.

حضرتی تاکید کرد: تا کنون گزارش بیماری منتقله از آب در مرزهای کشور نداشتیم، منابع آبی تحت نظارت هستنند و مشکل اندک بوده که مرتفع شده است اما این دلیل نمی شود که مواظبت نکنیم زیرا عدم رعایت موازین بهداشتی و آلودگی منابع آبی مورد استفاده زوار، باعث گسترش سریع بیماری ها می شود.


رئیس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اعضای هیات های مذهبی و اداره کنندگان ایستگاه های صلواتی و موکب ها خواست: از سلامت غذاهای پخت شده مراقبت کرده و نسبت به کلر زنی منابع آب اقدام کنند.

 

از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از یک میلیون و 123 هزار نفر از مرز مهران برای شرکت در پیاده روی اربعین تردد داشته اند.

 

انتهای پیام/ه

 

نظارت بر بهداشت مواد غذایی در مرز مهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.