اولویت اشتغال در آبادان با جوانان بومی

امام جمعه آبادان اولویت اشتغال در طرح ها و پروژه هایی را که در این شهر در حال انجام است را متعلق به جوانان بومی دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛حجت اسلام علی ابراهیمی پور امام جمعه آبادان در نشستی  با حضور اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس و مسئولان برگزار شد، گفت: از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی که امروز و برای دومین بار به این شهرستان سفر کرده اند می خواهیم تا پیگیر استخدام جوانان بیکار آبادانی در طرح های صنعتی باشند.

وی با اشاره به آمار بالای بیکاری در آبادان افزود: باید اولویت اشتغال در منطقه با جوانان بومی باشد، ما حامی مطالبات به حق جوانان آبادانی به خصوص در بحث اشتغال هستیم و باید به این خواست عمومی احترام گذاشته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیمی پور ادامه داد: باید برای رفع مشکل بیکاری جوانان آبادانی که امنیت را در نقطه صفر مرزی به کشور هدیه کرده اند راهکار مناسبی برای رفع معضل بیکاری آنها در شهرشان ارائه شود، مدیران و مسئولان باید بدانند که یکی از بحران های جدی در ایران به ویژه در آبادان مسئله بیکاری است، ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان آبادانی درخواست ناچیزی است که باید در اختیار آنها قرار داده شود زیرا همین جوانان در سخت ترین روزها به یاری نظام جمهوری اسلامی شتافته اند.

امام جمعه آبادان گفت: فاز ۲ پالایشگاه آبادان مهم ترین پروژه در دست اجرای وزارت نفت آبادان است که می تواند ۸ هزار فرصت شغلی را ایجاد کند لذا دست اندرکاران اجرای این پروژه مکلف به بکارگیری نیروهای بومی در جهت رونق اقتصادی و کاهش بیکاری در منطقه هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور افزود: متاسفانه آنچه فرصت شغلی در قالب فاز ۲ پالایشگاه ایجاد شده به نیروهای غیر بومی تعلق گرفته و این در حالی است که جوانان توانمند، متخصص و باسواد این شهر هنوز بیکارند.

وی افزود: رفع مشکلات شهرک های صنعتی با رویکرد فعال سازی و توسعه اقتصاد منطقه باید مورد توجه قرار گیرد، مدیران کشوری و استانی باید به داد شهرک های صنعتی آبادان برسند چرا که در صورت رفع مشکلات آنها، می توانند زمینه ساز اشتغال حدود چهار هزار و ۵۰۰ نفر از جوانان جویای کار منطقه باشند.

انتهای پیام/ د

اشتغال در آبادان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.