باشگاه فرهنگی؛

«انزوا» در سینماهای ایران/ روایتی از حکومت بنی‌امیه بر صحنه تئاتر

پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا زمانی را به همراه خانواده و یا دوستان خود برای تفریح در سینماها و سالن‌های تئاتر بگذرانیم.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایان هر هفته فرصت مناسبی است تا با انجام کارهای نیمه‌تمام و بعد از تمام مشغله‌های کاری و ذهنی، فرصتی را برای تفریح و گشت‌ و گذار با خانواده و دوستان به دست آوریم.

به همین منظور در بسته فرهنگی به معرفی آثاری در این زمینه‌ها می‌پردازیم که دیدن، خواندن و شنیدن آنها می‌تواند برای مدت کوتاهی هم که شده ذهن‌ ما را فارغ از مسائل روزمره کند.

سینمایی آخر هفته

فیلم سینمایی «انزوا» به کارگردانی مرتضی‌علی عباس‌میرزایی و تهیه‌کنندگی پیمان جعفری پس از فیلم سینمایی «ایتالیا ایتالیا» در گروه استقلال موفق به اکران عمومی شده است.

خلاصه داستان این فیلم سینمایی:

پرویز پس از شش سال با ضمانت رئیس زندان هفتاد و دو ساعت مرخصی می‌گیرد تا همسرش را که به تازگی فوت کرده است، دفن نماید و در مراسمش شرکت کند. اما پرویز دغدغه دیگری هم دارد ...

بازیگران: امیرعلی دانایی، بهنوش بختیاری، اندیشه فولادوند، لیندا کیانی، شقایق فراهانی، لعیا عباس‌میرزایی، همایون ارشادی، سیامک صفری، مهران رجبی و امید روحانی.

 

تئاتر آخر هفته

نمایش «فانوس‌های تاریک در گذرگاه خورشید» از جمله آثاری است که در بیست و پنجمین جشنواره سراسری «تئاتر سوره» که مردادماه به میزبانی حوزه هنری برگزار شد، شرکت کرده بود و با هماهنگی‌های انجام شده قرار است از اول آبان در تماشاخانه مهر به روی صحنه رفته است.

این نمایش روایتگر مقطعی از تاریخ است که به پس از مرگ یزید بن معاویه مربوط می‌شود؛ زمانی که گمانه‌زنی‌ها در مورد جانشینی یزید میان امرای عرب درمی‌گیرد و ...

در این نمایش بازیگرانی همچون کرامت رودساز، مرتضی آقا‌حسینی، غلامحسین بابوته، جمشید صفری، علی رجایی و علی صالحی به ایفای نقش می‌پردازند.

نمایش «فانوس‌های تاریک بر گذرگاه خورشید» به نویسندگی و کارگردانی هادی حوری، ساعت ۱۸:۳۰ در تماشاخانه مهر حوزه هنری روی صحنه می رود.

گالری آخر هفته

نمایشگاه نقاشی‌خط اسماعیل رشوند با ۱۰ اثر مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ ، از ۱۲ آبان به نمایش در آمده است.

تکنیک به کار رفته در این آثار میکس مدیا روی بوم و آثار این نمایشگاه، هم به لحاظ ترکیب فرم و رنگ و هم به لحاظ تکنیک متفاوت با نمایشگاه‌های قبلی او بوده است.

علاقه‌مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۲۳ آبان ماه از ساعت ۱۲ تا ۲۰ (جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰) به گالری فرشته مراجعه نمایند.

 

فیلم تلویزیونی آخر هفته

فیلم تلویزیونی «پیش خواهد آمد» به کارگردانی بهروز شعيبی، جمعه 19 آبان‌ماه ساعت 10 به روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

در این فیلم، یکتا ناصر و جواد عزتی نقش‌آفرینی کرده‌اند.

 

انتهای پیام/

پیشنهاد فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان برای آبان ۹۶

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.