مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی نی ریز خبر داد؛

برداشت چغندر ۱۵ کیلوگرمی در نی ریز

از مزرعه‌ای در شهرستان نی ریز یک چغندر ۱۵ کیلوگرمی برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مجتبی شعاع مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز فارس با اشاره به برداشت چغندر علوفه‌ای به وزن ۱۵ کیلوگرم از یک مزرعه الگویی در بخش پشتکوه شهرستان نی ریز گفت: قطر این چغندر ۹۴ سانتی متر بوده که به صورت آزمایشی کشت شده است.

وی بیان کرد: کشت این محصول و ایجاد مزرعه الگویی درقالب اجرای سیاست جایگزینی کشت‌های کم آب بر به جای کشت گیاهان پر آب بر است، که با تحقیقات انجام شده مشاوره کارشناسان زراعت سازمان جهاد کشاورزی فارس، بذر اصلاح شده تهیه و برای بررسی چگونگی مراحل رشد و عملکرد در شرایط کشاورز در سطح یک هکتار بوسیله یکی از کشاورزان پیشرو شهرستان کشت شد.

مسئول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز تصریح کرد: با رصد مراحل مختلف رشد، اندازه گیری شاخصه‌های عملکرد پتانسیل این گیاه زراعی بیش از ۱۰۰ تن در هکتار محاسبه شد که در زمان برداشت این رقم به حدود ۲۰۰ تن و رشد غده‌های چغندر تا بیش از ۱۵ کیلوگرم و قطر نزدیک به یک متر رسید که نشانگر عملکرد مناسب است.

شعاع تصریح کرد: مصرف کم‌تر آب در کشت این نوع چغندر، ارزش غذایی بالا برای دام، مناسب برای دوره تناوب، و نیاز کم به سموم کود‌های شیمیایی از مزایای این نوع کشت است که می‌تواند گزینه مناسبی برای کشت این محصول در اوایل آذر و اوایل اسفند با توجه به شرایط اقلیمی باشد.

انتهای پیام/ت

برداشت چغندر ۱۵ کیلوگرمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.