اولین باغ الگویی زرشک در کاشمر به ثمر نشست

مدیر جهادکشاورزی کاشمر گفت : برای اولین بار درکاشمر یک باغ دو هکتاری زرشک به بار نشست .

اولین باغ الگویی زرشک در کاشمر به ثمر نشستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سید ابوالقاسم موسوی مدیر جهادکشاورزی کاشمر گفت : تغییر اقلیم و نبودن بارندگی‌های مناسب و همچنین خشکسالی‌های متوالی که باعث افت شدید منابع آب کشاورزی در کاشمر شده است، ما را به سمت کشت محصولات کم آب‌ طلب و پربازده سوق می‌دهد.

وی ادامه داد: از طرف دیگر شرایط آب و هوایی در بخش کوهسرخ کاشمر و اقلیم کوهپایه‌ای آن، مناسب کشت محصولاتی چون زرشک است که نسبت به سرما مقاوم بوده و در نواحی کوهستانی و سرد به خوبی رشد می‌کند ضمن اینکه محصول زرشک نیاز آبی اندکی هم دارد.

موسوی افزود : بر همین اساس به همت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی کاشمر و اعلام آمادگی یکی از کشاورزان بخش کوهسرخ ، در سال زراعی 1392 باغ الگویی زرشک به مساحت دو هکتار در روستای اکبرآباد کوهسرخ ایجاد و کشت شد.

مدیر جهادکشاورزی کاشمر گفت: درسال زراعی جاری باغ مذکور به بارنشست و برای اولین بار توانستیم محصول زرشک تولیدی منطقه که از لحاظ کیفیت و مرغوبیت می‌تواند با محصول زرشک مناطق همجوار به خوبی رقابت کند را به بازار عرضه کنیم.

وی ادامه داد: روش آبیاری باغ مذکور به صورت قطره‌ای می‌باشد و با توجه به اینکه در تغذیه درختان تنها از کودهای حیوانی و آلی استفاده شده است، محصول تولیدی کاملاً سالم و ارگانیک می‌باشد.

 

موسوی میزان محصول تولیدی این باغ را بیش از یک تُن زرشک تازه عنوان کرد که از این مقدار، حدود 200 کیلو زرشک خشک و پفکی به دست آمده و 250 کیلو نیز به صورت تازه به بازار عرضه شده است.

 

مدیر جهادکشاورزی کاشمر از کشاورزان علاقه‌مند به کاشت زرشک خواست تا با مراجعه به کارشناسان جهاد کشاورزی، راهنمائی‌های لازم را دریافت و نسبت به کاشت آن اقدام نمایند.

 


انتهای پیام//ف.م

 

باغ الگویی زرشک در کاشمر به بار نشست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.