لفاظی ترامپ علیه کره شمالی در پارلمان کره جنوبی

رئیس جمهور آمریکا در آخرین ساعات حضور خود در کره جنوبی در پارلمان این کشور درباره روابط با سئول و برنامه تسلیحاتی کره شمالی سخنرانی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در آخرین ساعات حضور خود در کره جنوبی در پارلمان این کشور اقدام به سخنرانی کرد.

لفاظی ترامپ علیه کره شمالی در پارلمان کره جنوبی

وی در ابتدای این سخنرانی گفت تمرکز گفتگو‌های وی با مقامات کره جنوبی در این سفر یک روزه برروی افزایش همکاری‌های نظامی و روابط تجاری بوده است.

دونالد ترامپ در سخنرانی خود در مجلس ملی کره جنوبی، سخنرانی در جمع نمایندگان این مجلس را افتخاری برای خود دانست و گفت با مقامات کره جنوبی بحث‌های مفیدی درباره افزایش همکاری‌های نظامی و بهبود روابط تجاری بین دو کشور داشته است.

وی تصریح کرد: در این سفر تمرکز ما روی روابط دوستانه بین دو کشور آمریکا و کره جنوبی بود.

ترامپ در ادامه سخنرانی اش در مجلس ملی کره جنوبی گفت: ائتلاف بین آمریکا و کره جنوبی در زمان جنگ جهانی شکل گرفت و در آزمون‌های تاریخی تقویت شد. 

وی افزود نظامیان آمریکایی و کره جنوبی در کنار یکدیگر جنگیدند، در کنار هم فداکاری کردند و در کنار یکدیگر پیروز شدند.

لفاظی ترامپ علیه کره شمالی در پارلمان کره جنوبی

 رئیس جمهور آمریکا در ادامه همانطور که پیش‌بینی می‌شد لفاظی‌های خود علیه کره شمالی را نیز تکرار کرد و گفت: ما را امتحان نکنید؛ هیچ تهدیدی ما را نمی‌ترساند. تاریخ پر است از رژیم‌هایی که می‌خواستند ما را امتحان کنند!

وی ادامه داد: آمریکا از خود و متحدانش در برابر تهدیدات دفاع خواهد کرد و اجازه نخواهد داد هیچ کشوری دیگران را تهدید به نابودی کند.

ترامپ همچنین با اشاره به تقسیم دو کره گفت: مردم یک طرف مرز سرکوب می‌شوند و طرف دیگر آزاد هستند. رویای ما وحدت دوباره شبه‌جزیره کره است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اشاره به حضور ناو‌های هواپیمابر و زیردریایی هسته‌ای آمریکا در نزدیک شبه‌جزیره کره گفت به دستیابی به صلح از طریق قدرت معتقد است.

ترامپ در ادامه گفت: هم اکنون در نزدیکی این شبه جزیره، سه فروند از بزرگترین ناو‌های هواپیمابر جهان حضور دارند که تا حداکثر توانشان از هواپیما‌های جنگنده اف- ۳۵ و اف- ۱۸ بارگیری شده‌اند.

وی مدعی شد که کره شمالی برنامه تسلیحاتی موشکی و هسته‌ای خود را بر خلاف توافقات و تعهدی که به آمریکا و متحدانش داده دنبال کرده است و باید خلع سلاح شود.

ترامپ در ادامه سخنرانی خود در مجلس کره جنوبی افزود: آمریکا به دنبال درگیری و تنش نیست اما از آن فرار هم نمی‌کند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد: واشنگتن با کمک یکدیگر به دنبال وحدت دو کره و تحقق رویای شبه جزیره‌ای آزاد و امن است که خانواده‌های کره‌ای دوباره با یکدیگر یکی شوند.

ترامپ که کشورش بزرگترین دارنده تسلیحات هسته‌ای و بزرگترین فروشنده تسلیحات در جهان است در پایان ابراز امیدواری کرد که روزی شبه جزیره کره بجای کابوس هسته‌ای، شاهد صلح و زیبایی باشد.

انتهای پیام/

سخنرانی ترامپ در پارلمان کره جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
باز میخواد تجارت کنه سلاح بفروشه ؟
آخرین اخبار