زهکشی تالاب‌ها؛

جلوگیری از زهکشی تالاب‌ها در پلدختر

دادستان خرم آباد گفت: از زهکشی تالاب‌های پلدختر جلوگیری شود و ممانعت از تغییر کاربری‌های اراضی ملی و کشاورزی امری ضروری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سعید رازانی دادستان خرم آباد اظهار داشت: باید از تغییرکاربری زمین‌های کشاورزی به مسکونی و ساخت‌وساز و تبدیل آن‌ها به خانه، ویلاجلوگیری شود.

وی افزود: دستگاه قضایی لرستان مانع تغییر کاربری‌های اراضی ملی و کشاورزی می‌شود.

دادستان خرم آباد گفت: در همین راستا دستگاه قضا شعبه ویژه‌ای در دادگستری مرکز استان و شهرستان‌ها به منظور رسیدگی هرچه سریع‌تر به پرونده‌های تخلفات در اراضی ملی تشکیل شده است.

وی با بیان این که شورای حفاظت از اراضی لرستان در راستای حفاظت از اراضی ملی دستاورد‌های خوبی داشته است افزود: تاکنون در سطح استان بخش عظیمی از اراضی ملی از دست متصرفان خارج و به دولت برگردانده شده است.

رازانی تصریح کرد: دادگستری در این رابطه سخت‌گیری‌های زیادی دارد، اما ضرورت دارد دستگاه قضا نسبت به تخلفات و تصرفات در اراضی ملی مجازات بازدارنده اعمال کند.

وی افزود: دادگستری لرستان سیاست‌های لازم را در زمینه حفظ اراضی ملی و حقوق مردم پیگیری می‌کند و با توجه به این که دادستان مدعی‌العموم است در شهرستان نیز با هماهنگی دادگستری این موضوعات را پیگیر باشند.

دادستان خرم آبادگفت: تالاب‌های شهرستان پلدختر با چشم‌انداز زیبایی که دارند توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می‌کنند که باید از زهکشی آن‌ها جلوگیری شود.

وی بر ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های اطراف تالاب‌ها به کشاورزی در پلدختر تأکید کرد و گفت: باید از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی به مسکونی و ساخت‌وساز و تبدیل آن‌ها به خانه، ویلا جلوگیری شود.

رازانی افزود: در این رابطه هر جا لازم باشد با توجه به تقاضای جهاد کشاورزی و با دستور دادستان نسبت به برگرداندن اراضی کشاورزی که به مسکونی تبدیل شده اقدام می‌شود.

انتهای پیام/م

از زه‌کشی تالاب‌ها در پلدختر جلوگیری شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.