حادثه تگزاس سیصد و هفتمین تیراندازی جمعی آمریکا در سال ۲۰۱۷ بود

ایندیپندنت در گزارشی نوشت حادثه مرگبار کلیسای تگزاس سیصد و هفتمین تیراندازی جمعی آمریکا از آغاز سال جاری میلادی بود.

حادثه تگزاس سیصد و هفتمین تیراندازی جمعی آمریکا در سال ۲۰۱۷ بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان روزنامه انگلیسی ایندیپندنت با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: براساس گزارش مرکز ثبت خشونت های تسلیحاتی در آمریکا، تیراندازی مرگبار روز یکشنبه گذشته در کلیسای ساترلند اسپرینگز واقع در ایالت تگزاس سیصد و هفتمین تیراندازی جمعی آمریکا از آغاز سال 2017 میلادی بود. بر اثر این حادثه 26 نفر جان خود را از دست دادند و شمار زیادی زخمی شدند.

گزارش ایندیپندنت می افزاید با احتساب اینکه از سال جاری میلادی 310 روز سپری شده است، می توان گفت تقریباً در هر روز یک تیراندازی جمعی در آمریکا روی داده است. این بدان معناست که شمار تیراندازی های جمعی در آمریکا با تعداد روزهای سال برابری می کند.

در ادامه گزارش آمده است احتمال مرگ آمریکایی ها بر اثر تیراندازی بیشتر از احتمال مرگ آن ها بر اثر مجموع حوادث دیگر است؛ به طوری که هر ساله حدود یازده هزار آمریکایی در حملات تیراندازی کشته می شوند.

تعریف جامعی از تیراندازی جمعی وجود ندارد؛ اما طبق تعریف مرکز ثبت خشونت تسلیحاتی آمریکا، تیراندازی جمعی به حادثه تیراندازی اطلاق می شود که در آن در زمان و مکان واحدی به چهار نفر یا افراد بیشتری –به جزء عامل تیراندازی– شلیک شود. دولت آمریکا نیز تعریف مشخصی از تیراندازی جمعی اراده نکرده است. طبق گزارش سال 2013 بخش تحقیقاتی کنگره آمریکا، تیراندازی های جمعی را آن دسته از حوادث تیراندازی اعلام کرد که در آن ها عاملان تیراندازی قربانیان خود را به طور تصادفی انتخاب کنند و باعث کشته شدن چهار نفر یا بیشتر شوند. طبق این تعریف اگر افرادی که هدف قرار گرفته اند تنها زخمی شوند (و کشته نشوند)، حادثه تیراندازی جمعی تلقی نمی شود.

 این در حالی است که طبق یک حکم فدرال در سال 2013، حداقل کشته های تیراندازی های جمعی از 4 نفر به 3 نفر کاهش یافت. با در نظر گرفتن این تعریف باید گفت تیراندازی لاس وگاس سی و هشتمین تیراندازی جمعی آمریکا در سال جاری میلادی بود.

آمار مرکز ثبت خشونت های تسلیحاتی در آمریکا همچنین نشان می دهد در سال جاری میلادی تاکنون سیزده هزار نفر بر اثر خشونت های مربوط به سلاح کشته و بیست و شش هزار و نهصد نفر نیز زخمی شده اند.

تیراندازی روز یکشنبه در کلیسای ساترلند اسپرینگز مرگبارترین حادثه تیراندازی تاریخ ایالت تگزاس و پنجمین تیراندازی مرگبار آمریکا بود. این کلیسا 50 عضو دارد و تیراندازی همزمان با برگزاری یک مراسم مذهبی در آن صورت گرفت.در این حادثه خونین، «دوین کلی» 26 ساله و سفیدپوست  با ورود به این کلیسا و با یک سلاح نیمه‌اتوماتیک نیایش‌کنندگان را به رگبار بست. بر اثر این تیراندازی 26 نفر (از جمله بیش از 10 کودک) کشته و 24 نفر زخمی شدند. یکی از قربانیان این حادثه دلخراش یک مادر حامله بود که به همراه فرزند متولدنشده اش جان خود را از دست داد. 

 

انتهای پیام/

آمار تیراندازی های جمعی سال 2017 در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار