موسسه اعتبارسنجی مودیز خبر داد:

احتمال کاهش رتبه اعتباری لبنان پس از استعفای حریری

موسسه اعتبارسنجی مودیز در خصوص کاهش رتبه اعتباری لبنان پس از استعفای سعد حریری هشدار داد.

موسسه اعتبار سنجی مودیز: احتمال اعتبار منفی برای لبنان پس از استعفای حریریبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ موسسه اعتبارسنجی مودیز امروز سه شنبه هشدار داد خلا سیاسی لبنان پس از استعفای روز شنبه سعد حریری، برای این کشور کوچک اعتبار منفی به همراه دارد.

موسسه مودیز اعلام کرد: این مسئله سیاسی در لبنان، در حالی که کمتر از یک ماه از تصویب نخستین بودجه این کشور طی ۱۲ سال گذشته می‌گذرد، پبشرفت‌های اخیر را تضعیف کرده و میزان اعتماد به نظام بانکی این کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد. هرگونه از دست رفتن اعتماد به نظام بانکی و بی ثباتی موسسات مالی این کشور موجب تضعیف بخش خصوصی شده و اعتبار منفی برای این کشور کوچک به همراه دارد.

مودیز در حالی چنین هشداری درباره کاهش رتبه اعتباری لبنان داده است که رئیس بانک مرکزی لبنان، وزیر دارایی و روسای انجمن بانکی با انتشار بیانیه‌های نسبت به ثبات پولی و مالی لبنان اطمینان داده اند.

نسبت بالای بدهی به تولید ناخالص داخلی در لبنان باعث شده این کشور یکی از شکننده‌ترین اقتصاد‌های جهان را داشته باشد.

سعد حریری روز چهارشنبه با مطرح کردن ادعای طرح ترور او، از سمَت خود استعفا داد. او روز جمعه به عربستان سفر کرد، ولی به لبنان برنگشت و استعفای خود را از طریق یک بیانیه تلویزیونی و از یک محل نامعلوم اعلام کرد. او شرایط سیاسی لبنان را مشابه سال ۲۰۰۵ که پدرش رفیق حریری ترور شد، توصیف کرد. او همچنین با مطرح کردن ادعا‌هایی بی اساس، ایران و حزب الله لبنان را به دخالت در امور سایر کشور‌های عربی متهم کرد.

انتهای پیام/

 

پیامدهای اقتصادی استعفای سعد حریری برای لبنان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار