مدیرکل امور بانوان وزارت کشور:

نقش تاثیرگذار بانوان در بخش اقتصاد

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور با اشاره به نقش تاثیرگذار بانوان در اقتصاد گفت:در بخش اشتغال‌زایی بین بانوان و آقایان تساوی وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛فرهمندپور،مدیرکل امور بانوان وزارت کشور در نشست تخصصی مشاورین بانوان شرکت شهرک‌های صنعتی کشور که صبح امروز در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به اشتغال و نقش تأثیرگذار بانوان در بخش اقتصاد اظهار داشت: 40 میلیون نفر از جمعیت ایران را بانوان تشکیل می‌دهند و از این آمار 25 درصد آن در بخش غیررسمی کشور مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به این موضوع که بانوان قابلیت و انگیزه مناسبی نسبت به انجام فعالیت‌های اقتصادی در مقایسه با مردان دارند، افزود: 50 درصد از زنان کشور تحصیلات دانشگاهی داشته اما باوجود نرخ بیکاری بالا این آمار کمی نگران‌کننده است.

مدیرکل امور بانوان وزارت کشور بابیان اینکه به‌طور جدی از سال 93 طرح‌های اقتصادی را برای حضور بانوان در این عرصه مهیا کردیم، گفت: اگر روزی معضل حضور بانوان در حوزه اقتصاد به‌طور کامل حل شود شاهد حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی آن‌ها نیز خواهیم بود.

فرهمند پور بیان کرد: راه‌اندازی مرکز رشد و شتاب‌دهی کسب‌وکار زیرنظر ستاد اقتصاد مقاومتی استان قم با مشارکت دستگاه‌های اجرایی می‌تواند انجام شود و برخی این مشکلات را برطرف کند.

وی از مأموریت اصلی دولت برای فعال‌سازی بانوان در بخش اقتصادی خبر داد و عنوان کرد: بیش از 1903 نفر تاکنون تحت آموزش قرار گرفته‌اند که این آمار بسیار چشمگیر بوده و البته فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب برای حضور بانوان در بخش اقتصاد یک بخش از مشکلات حضور زنان بوده و بخش دوم و مهم آن متقاعد کردن مدیران مرد است.

 مدیرکل امور بانوان وزارت کشور تصریح کرد: در بخش اشتغال‌زایی تساوی بین بانوان و آقایان وجود ندارد، اگرچه نرخ مشارکت بانوان در کشور پایین است اما برای آن بانوانی که به میدان آمده‌اند شرایط خاصی را فراهم کرده‌ایم.

انتهای پیام/ش

برگزاری نشست مشاورین بانوان شرکت شهرک‌های صنعتی کشور در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار