خلیل آبادی:

خطر تخریب بنای «خازن الملک» را تهدید می کند

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران گفت:بنای «خازن‌الملک» به عنوان یکی از آثار تاریخی شهر تهران به حساب می‌رود که در معرض خطر تخریب قرار دارد.

خطر تخریب بنای «خازن الملک» را تهدید می کندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛بنای خازن‌الملک باغی در خیابان 15 خرداد که در مقابل امامزاده سید ولی و به عنوان یکی از آثار تاریخی شهر تهران به حساب می‌رود در معرض خطر تخریب قرار دارد.

 خلیل‌آبادی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی تهران در رابطه با خطر تخریب بنای «خازن الملک» بیان کرد: این بنا اگرچه به ثبت ملی نرسیده است اما یکی از آثار تاریخی شهر تهران به حساب می‌آید که با توجه به گذر زمان و فراموشی مسئولان سازمان میراث فرهنگی در معرض تخریب قرار دارد.

وی ادامه داد: با توجه به بازدید میدانی بنده در روز گذشته احتمال می‌رود این ملک به زودی تخریب شود و به همین دلیل اجازه ورود به من داده نشد.

عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی‌های میدانی طبقه زیرین این ملک به کارگاه‌ کفش تبدیل شده است و طبقه بالای بنا نیز به عنوان انبار اجناس کسبه بازار مورد استفاده قرار گرفته است.

خلیل‌آبادی تاکید کرد: از جمله ویژگی‌های بارز بنای خازن الملک می‌توان به تالار آینه به عنوان یکی از فاخرترین تالارهای آیینه موجود در تهران و همچنین کاشی‌کاری‌های و گچ‌بری‌های زیبای آن اشاره کرد که متاسفانه بخش‌های گسترده ای از این بنای تاریخی در حال نابودی است.

وی با درخواست از اصحاب رسانه مبنی بر کمک به حفظ بنای «خازن‌الملک» افزود: همان طور که اصحاب رسانه ثابت پاسال را نجات دادند به کمک خازن الملک بیایند چرا که حفظ میراث فرهنگی حساسیت افکار عمومی را به دنبال دارد.

انتهای پیام/

بنای خازن الملک در معرض تخریب قرار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۲ ۱۷ آبان ۱۳۹۶
از مسئولان شورای شهر خواهشمندم رسیدگی کنند
آخرین اخبار